Studeren London: Waar goedkoop en goed wonen?

Als ik in London ga studeren, aan South Bank Uni, maar ik heb niet zoveel geld per maand (tja, alleen de stufi natuurlijk…) waar kan ik dan een redelijk appartementje huren met goede ov-verbinding naar London centrum?
Het moet wel een wijk of gebied zijn waar ik veilig in m’n eentje over straat kan 's avonds…

Ik krijg natuurlijk wel hulp van school, maar het is wel handig om alvast te oriënteren. Ander zie je door de bomen het bos niet meer!

Thanks!

Ik ben bang dat je er al snel achter zal komen dat goedkoop, goed & veilig women en london niet samen in 1 zin zullen vallen

Ligt er ook een beetje aan aan watvoor accomodatie je zoekt, wil je delen of een flat voor jezelf en dergelijke

Watvoor budget heb je?

Het hoeft niet per se ín London te zijn, ik weet dat je daar bakken met geld kwijt bent. Het mag ook in één van de buitenwijken zijn, of wellicht een ander dorpje of stadje net buiten London, als ik maar makkelijk en snel met ov in het centrum kan zijn.

Budget is maar ong. € 400 per maand…

Het allerliefst een flat voor mezelf, maar ik weet dat dat er niet in zit met dat budget.
Eventueel een gedeelde flat, bv. met 3 kamers, maar dan nog liever een bedsit met een eigen kamer (groot genoeg voor extra matras in het geval van logées, kledingkast en bureau) en eigen keuken, met gedeelde badkamer.

Hee DMBoom!

Mocht je een goed appartement tegenkomen en je wilt het met een paar andere huren, dan hou ik me aanbevolen als huisgenoot! Ik studeer vanaf september een semester aan de London Metropolitan Uni en ik zoek ook nog een kamer. (mijn budget ligt rond de 450 euro, maar er zit wat rek in)

Groetjes,
Theo
theoinamsterdam@hotmail.com

Hi Theo,

Ik zoek voor een vriendin die in september naar de South Bank Uni gaat, maar we zullen aan je denken bij onze zoektocht.

Misschien dat deze site je nog kan helpen: http://www.gumtree.com, een soort van Britse Marktplaats.

Delen is idd wel zo verstandig om de kosten te drukken.

Groetjes Desirée.

Ik heb een half jaar in Londen gestudeerd, en trust me, goedkoop is lastig te vinden!

Ik heb zelf in Wembley gewoond. Dat is een soort Little India (en buitenwijk). Met een goede verbinding naar het centrum (15 minuten metro naar Baker Street) ik zat op de University of Westminster. En op zich wel redelijk veilig. Waar ik had gewoond was bij metrohalte Wembley Park, dit is wel redelijk veilig. Je hebt namelijk ook Wembley Central maar daar schijnt het minder veilig te zijn. Ik deelde toen samen met een vriendin een kamer, de huur was 65 pond per week, dus redelijk goedkoop in Londense termen.

Ik zou echt even op die marktplaats sites kijken voor mensen die kamers aanbieden in de buurt van Wembley, ik heb daar hele goede ervaringen mee. Ik gok dat het vanaf Wembley een half uur met de metro is naar jouw school.

Hopelijk kun je hier een beetje wat mee.

Groetjes,
Sylvana

Wembley is inderdaad goed te doen, ik heb 2 jaar in het Quality hotel gewoond voor de bouw van het stadion

Natuurlijk zijn er plekken waar je savonds beter niet kan komen, en moet je gewoon een beetje opletten wat je doet met je portomonee en telefoon en dergelijke op straat, maar verder is er niets mis mee

Hoi Allemaal,

Wij hebben een paar kamers te huur in Londen, direkt tegenover het metro station van Arnos Grove op de Piccadilly line, dus maar 20 minuten naar Oxford Circus!

Graag kontakt opnemen met +44 (0)7821 800218 of via rose_hopper@hotmail.com

Groetjes,

Rosy