Emigreren naar Israël

Hallo,

Heeft er iemand informatie over hoe een job te vinden in Israël zonder hebreeuws te kunnen spreken (en zonder joods te zijn). Alle info is welkom. bedankt.

Hoi Sientje, i.v.m. vertrekken naar Israël (los van de politieke situatie aldaar), kan ik je alvast vertellen dat ik het een prachtig land vind/vond qua klimaat, natuur en ook vanwege de gemengde bevolking en… 't is de bakermat van onze culturen. Als je jonger dan pakweg 25 j. bent, dan moet je zeker eens overwegen om een winter of langer in een ‘Kibbutz’ te gaan leven/werken, daar tref je jongeren aan van over heel de wereld en leer je het land kennen van binnenuit om zo meer eventuele mogelijkheden te ontdekken. Ben je wat ouder (tot 30 j.) en/of ga je met jouw partner (als koppel) dan zou een ‘Moshav’ wel meer aangewezen zijn (gezien ietwat meer privacy en wat meer zelfstandiger leven. Wij (mijn echtgenote en ik) hebben daar (25 j. geleden) in de zuidelijke Negev woestijn in zo’n Moshav gewoond en gewerkt (toen we na enkele maanden zwerf-motorfiets-reis vanuit Griekenland-Kreta de ferryboot namen en rechtstreeks een plaats/huisje kregen toegewezen in ‘Moshav Hatzeva’, nadat we onszelf hadden ingeschreven op de ‘Kibbutz & Moshav’ Office in Tel-Aviv. Ik kende toen ook een vriend die reeds voor ons was gegaan (naar een Kibbutz in noordelijk Israël) rechtstreeks vanuit België, die had zijn plaats toegewezen gekregen vanuit de Israëlische Ambassade in Brussel. Informeer zeker eens op de Israëlische Ambassade, en zoek wat info via Google (Israëli Kibbutzim-Moshavim), doen hoor & véél succes toegewenst !! Groetjes, Paul