Twee jaar geleden heb ik iemand leren kennen. We hebben dagelijks gepraat en ja ik kreeg voor hem gevoelens en dat was ook wederzijds. Ik zie hem doodgraag, en dat zal nooit veranderen. Mijn grootste angst was hem te verliezen en nu gaat dat ook echt gebeuren='(
Zelf is hij hier geboren maar zijn moeder is afkomstig van israël en zijn vader van roemenië. Echt gelukkig is hij hier nooit geweest…zijn familie woont in Israël en ja…hij zou graag zo snel mogelijk daar gaan wonen. Ook ik ben hier niet gelukkig en zou graag opnieuw willen beginnen. Hij had altijd gedacht dat het geen probleem zou zijn voor mij om mee te gaan. Maar dat blijkt dus wel zo te zijn. zijn toekomst wil ik niet van hem afnemen. Maar ik wil hem ook niet loslaten. Dit weekend was ik bij hem en heeft hij mij eens goed geknuffeld. Hij zei me dat hij me altijd graag zal zien maar dat hij mij niet langer wil kwetsen. Hij laat zijn gevoelens normaal niet vaak zien maar deze keer had hij wel tranen in zijn ogen. Hij wil niet dat ik nog meer gekwetst ga zijn als hij dan uiteindelijk gaat vertrekken (omdat ik hem niet kan loslaten). Weet iemand iets meer … hoe je Israel binnen kunt geraken? Ik ben radeloos en hoop een oplossing te vinden…het is al weken zo en ik ga er stillaan aan kapot. Ik wil en kan hem niet loslaten.
x Nathalie
hoi, waarom neem je niet contact op met de nederlandse ambassade in israel?
website:עולם הבלוגים - NE
adres:AdresBeit Oz
14 Abba Hillel Street
Ramat Gan 52506
Tel: +972 3 75 40 777
Fax: +972 3 75 40 748
E-mail :[EMAIL=“nlgovtel@012.net.il”]nlgovtel@012.net.il
Misschien kunnen zij je helpen. gr mariska
Hey Nathalie, hier nog het adres v/d ‘Kibbutz-Office’ : 18, FRISHMAN Street
TEL AVIV, Israël.
telefoonnr.: 011-972-3-5278874
fax nr.: 011-972-3-5239966
Veel succes ermee !! Groeten, Paul.
P.S. Je kan ook proberen een plaats te vinden op een ‘Moshav’, ongeveer zoals Kibbutz, maar meer geschikt voor koppels, meer privacy !
Shalom Nathalie,
Omdat je header was “verhuizen naar Israël”, moet je er rekening mee houden dat je een verhuizing alleen maar vanuit het buitenland kunt voorbereiden. Als je er als vrijwilliger bent, kun je zes maanden blijven, eventueel (met een sponsor) nog eens zes maanden te verlengen.
Voor immigratie moet je je wenden tot
The Jewish Agency for Israel
Aliyah Department
Buitenplein 65
1118 ZE Amsterdam
[EMAIL=“aliya.nl@planet.nl”]aliya.nl@planet.nl
020-645-9465
Ik weet niet of ze zich alleen inzetten voor joden die naar Israël (“op aliyah”) gaan of voor iedereen. Maar als je relatie echt serieus is, komen er meer keuzes om de hoek kijken…
Succes!
Hai Nathalie, Je kunt ook kijken op www.dutch-forum.com. Speciaal van en voor Nederlanders en Nederlands afkomstigen in Israel. Succes!
Ben erg benieuwd of je ondertussen verhuist bent naar Israel ja of nee. Ik vertrek in September naar Israel. Ik heb gister afscheid genomen van mijn vriend, hij is hier 2x 3mnd in Nederland geweest en nu zijn we het reizen al beu, haha. Dus voor ons is de beste optie dat ik naar Israel ga en dat we daar samen onze toekomst op gaan bouwen, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Groetjes Karin
hoi meiden,
Ik zit in hetzelfde schuitje, ben ook verliefd geworden op een israëli en de plannen worden inderdaad concreter om naar daar te gaan. dat zou voor over een jaar ongeveer zijn. Laten jullie iets weten hoe het jullie gaat, tips zijn erg welkom natuurlijk. Vooral wat het vinden van een job betreft… Karin je site en verhalen over het werken in de kibbutz geven me in elk geval al een leuke optie om naar uit te kijken. mijn vriend gaat volgend jaar in be’ersheva studeren, misschien kom ik nog wel terecht waar jij bent geweest.
groetjes en vergeet niet: info altijd welkom he ![]()
veel succes
sien
Hoi hoi,
Leuk om te horen dat je ook plannen hebt om naar Israel te gaan.Ik vind deze site waardeloos om te communiceren. Niemand reageert. Dus vandaar hier mijn email: [EMAIL=“kawmvg82@hotmail.com”]kawmvg82@hotmail.com. Ook kun je al even rond kijken op www.dutch-forum.com Hier kun je vanalles vinden over nederlanders in Israel en alle regeltjes. Ik moet nu dus helaas naar school (De Ulpan) om hebreeuws te leren. Ik heb het hier erg goed en leuk en het gaat allemaal zeker niet van een leie dakje, maar als je zeker bent van je liefde is Israel een geweldig land om te wonen. Waarschijnlijk spreken we elkaar nog wel via mail of op de dutch-forum site. Je mag me alles vragen en je krijgt waarschijnlijk ook redelijk snel een antwoord terug. Groetjes Karin