Moet je perse werken dan in Bali?
Wij verhuizen nml pas als wij ons bedrijf verkocht hebben.
Dat levert kapitaal op waarvan wij een leven kunnen opbouwen in Bali. Toch willen wij wel blijven werken omdat we een huis op Bali willen bouwen maar ook ons huis in NL willen aanhouden.
Daarom dacht ik om in Bali te gaan verblijven/wonen maar dan na 6 maanden terug naar NL te komen voor een paar maanden, en dan werken om geld te verdienen en iets te doen te hebben en familie te zien. En dan daarna weer terug naar Bali voor 6 maanden.
Werken in Bali willen we ook, alleen verwacht ik niet dat het inkomen daar echt hoog ligt. Dan zou ik weer vanuit NL door een opdracht/werkgever in Bali terecht moeten kunnen komen.
hoi, nee hoor,je hoeft niet perse in Bali te werken,maar ik dacht dat julllie iets op wilde zetten daar.wij verkopen hier de zaak en hebben in Bali een B&B gekocht,waar we daar goed van kunnen leven.daarom hebben we ook verschillende vergunningen nodig.als je voor 6 maanden daar naar toe gaat heb je alleen een visum nodig voor die tijd.
groetjes Hannie
even korte uitleg; mijn beste vriendin gaat in november trouwen in indonesie (zij nederl. hij indo.).
en gaat daar wonen. Nou zijn mijn plannen om daar ook voorgoed daar te vestigen alleen zit ik met een paar vragen:
kan ik daar ook gewoon werken zoals lesgeven engels, techniek, en meer, of kan ik alleen maar vrijjwilligerswerk doen?
wat zijn de kosten om daar te verblijven zoals visa, ziektekosten e.d.?
ik heb zeker niet de antwoorden op al jouw vragen .
telefoon : toen ik op Bali was 2 weken geleden kreeg ik van een Zwitserse overbuurman te horen dat hij bij zijn telefoon aanvraag te horen kreeg dat hij alleen maar 10 lijnen tegelijk aan kon vragen. Hij heeft dit moeten doen en probeert nu een aantal lijnen te verkopen ( onder andere aan mij ) . Dit is 1 van de vreemde dingen waar je tegen aan kunt lopen.
Elektra : ik ben nog steeds aan het bouwen en mijn aannemer heeft de aanvraag voor aansluiting al lang gedaan maar kreeg te horen dat er een capaciteits probleem op Bali is. Het zal wel goed komen maar waarschijnlijk met meer smeergeld.
Zodra je een telefoonaansluiting hebt kun je makkelijk internet krijgen.
Ik hoop dat deze info je een beetje helpt, ok ik sta open voor de antwoorden op jouw andere vragen. Veel succes , Ik hoop begin volgend jaar daar definitief te wonen, voorlopig ga ik in december weer voor 4 weken erheen. Albert>>>
Dank voor je reactie. Ik ga er sowieso vanuit dat alle dingen die hier soepel zijn te regelen op Bali stroperig en moeizaam zullen gaan. :teeth:
Maar die essentiele zaken als internet, elektra, sateliet tv , alarm, housekeeping, visa , verzekeringen, bank, containergedoe en kostenoverzicht belastingen wil ik ruim van te voren enigzins tackelen.
Ideaal zou zijn een huurhuis waar al die dingen al geregeld zijn .
Ik wil eerst een jaartje huren en dan zie ik wel of ik koop aandurf.
Ik ga ook in december. Misschien kunnen we elkaar daar treffen voor uitwisseling van ervaringen en tips?
Hallo ik wil binnen kort ook emigreren wie kan mij helpen wat ik wil graag nog meer informaties hebben want ik heb nu nog een vaste baan en heb ook al 32 jaar in dienst maar zou graag mijn pension afkopen en met dat geld wil ik iets op zetten daar kan iemand mij info geven of ik mijn pensioen kan af kopen of niet en hoeveel ik ongeveer overhoud financeel maar ik ga eerst voor 2 maanden daar naar toe om te kijken de gang van zaken ik hoop dat iemand mij kan helpen met meer info
ik zou graag vertrekken naar bali voor 15febr.heb op het moment alleen een visum.
krijg ik in bali mijn papieren verder in orde want kan de eerst twee jaar niet terug naar belgie kan mijn 6 maanden verlengenis via singap doen fo zou je me AUB kunnen bellen op het nr 0496/68.20.67 moest ge iemand weten voor gans mijn inboedel super modern meubelen 2 lcd tv wi play 3 aoto,s mercedes s classe en een kever van het jaar 66 enz.
Zou het erg op prijs stellen moest ge mij bellen en helpen zelf tegen een vergoeding
Wat leuk dat jullie in Canggu zitten. Wij hebben ook een huis in Canggu, of eigenlijk het dorpje Berawa. Wij zitten net buiten het dorp. Is jullie huis al af?
ik ben namelijk ook van plan om binnen aantal jaren te emigreren naar indonesie ( noord sulawesi) samen met mijn man en onze zoontje⦠mijn plan is om zelf daar iets te beginnen op deze manier kun je wel een visum krijgen voor max 5 jaar, je moet dan wel ieder jaar visum verlengen maar dat kan ook gewoon in indonesie na 5 jaar ben je dan wel verplicht om uit indonesie te gaan, wat ik precies wil doen is een soort pensioen bouwen aangezien manado nog niet zo populair is bij de europeanen. mocht er mensen hier geinteresserd zijn om meer informatie over manado te hebben dan hoor ik het graagā¦of verhalen over emigreren alles is welkomā¦groetjes minahasa
Mijn plannen zijn dat ik begin volgend jaar , Januari ,naar Indonesie wil.
Ik zeg alles op hier en ik zie het wel :vak01: en mocht het er niet willen reilen en zeilen dan kom ik weer terug naar Nederland:wereld:
ik ben hier aan het lezen geraakt om eens te horen wat je allemaal moet doen om in Indonesie te kunnen wonen en werken.
ik heb namelijk een indonesiche vriend, en die woont dus in indonesie. ik ga zoān 2 keer per jaar naar ginder.
maar vind het stil aan tijd om in indo te gaan wonen.
bestaan er ergens siteās die mij juist kunnen zeggen welke documenten ik juist moeten hebben?
Ik kom uit Belgie en vind het nergens op het internet.
Wij willen ook graag over twwe jaar daar gaan wonen. In oktober gaan we er weer heen. We hebben daar ook kennissen en gaan daar ook de nodig info bij halen.