Emigreren naar Ghana

Beste mensen,

ik wil graag met een vriend naar ghana emigreeren, om er een boerderij te beginnen. Soals de overheid zegt, word maar 29% van de landbouwgrond ook daadwerkelijk voor landbouw gebruikt, dat heet, 71% word dus niet voor de landbouw bewerkt.

Nou het plan.
Aangezien het feit dat veel jongeren het leven op het platte land niet meer zien zitten en naar de grote steden gaat, waardoor het platte land dus ontvolkt raakt is het idee geboren om in ghana een boerderij te beginnen.

Ik zelf kom uit een boeren gezin, en zou derhalve over een compleet akerbouw ekwikment kunnen beschikken met alles wat er bij behoort.

Zouden er mischien in dit forum mensen zitten die het zien zitten om voor een jaar, of mischien voor de rest van hun leven op een boerderij in ghana te willen leven, u bent van harte uitgenodigt om aan dit aventuur deel te nemen ik ben benieuwd op de reakties.
In Nov. of Dez. dit jaar gaan wij op verkenningstocht naar ghana, om te zien of er mogelijkheden zijn om een stuk land te huuren, als dat goed gaat, is het plan om april volgend jaar alle benodigde goederen op de vrachtauto te laden en via land of schip te vertrekken.

Heeft iemand een idee hoeveel belasting voor de invoer in ghana betaald moet worden.

In de hoop op veel reakties verblijf ik, met vriende groeten

jan

geweldig idee, ik wil misschien wel mee. [EMAIL=“josnordkamp@hotmail.com”]josnordkamp@hotmail.com

Hallo,

Ik ga in februari voor een langere tijd naar Ghana om o.a. te werken in het ziekenhuis,
maar ik ben erg benieuwt naar het vervolg van dit project (i.v.m. emigreer plannen).

Vriendelijke groeten!

Hallo Jan,

In principe zijn de invoerrechten op landbouwmachines, zoals traktoren en toebehoren 0%, er zijn bepaalde heffingen zoals Ecowas belasting 0,05%. Voor meer informatie zou je contact op kunnen nemen met Customs (Douane) Er zijn vastgestelde richtlijnen. Daarnaast is invoering van huisraad, inboedel ook op 0% tarief. Zoals ik eerder schreef verdere informatie via Customs. Ze hebben ook een webpage.
Misschien zit je nu al in Ghana. Houd rekening dat de omstandigheden zoals de basis zaken die in het westen vanzelfsprekend zijn zoals elektriciteit en water en mankracht niet zo vanzelfsprekend zijn in Ghana.

Veel succes.

P.S. Als je het goed aanpakt dan wordt het vast en zeker een succes.!!!

1 like

Hoi je hebt mijn interesse gewekt en tergelijke tijd heb ik ook veel vragen.
Ik zou graag met jou/jullie in contackt komen en wellicht komen er wat leuke ideeen
tot stand?

mijn mail is Bob@driedonkx.nl

Groet Bob.