Hallo!
Ik zou graag willen verhuizen naar Ghana. Daar gaan wonen en werken. Maar hoe pak ik dit aan? Wat heb ik allemaal nodig qua papieren? En hoe zoek ik best naar werk? Van hieruit of ginder?
Iemand ervaringen?
Alvast bedankt!
Hallo!
Ik zou graag willen verhuizen naar Ghana. Daar gaan wonen en werken. Maar hoe pak ik dit aan? Wat heb ik allemaal nodig qua papieren? En hoe zoek ik best naar werk? Van hieruit of ginder?
Iemand ervaringen?
Alvast bedankt!
Beste,
hoe oud ben je, wat is je opleiding … ?
Ken je Ghana ?
De ambassade zal je niet echt raad geven, niemand zal je willen helpen, tenzij je er voor betaald, en dan nog vraag je je best af wat die raad waard is.
Maar betaal geen cent. Als zelfs de ghanezen hier niet naar ginder willen gaan werken.
Het beste is om via een vrijwilligers organisatie eens een jaartje naar ginder te gaan werken.
Ik ben 26 jaar en ben al enkele keren in Ghana geweest, waaronder een periode van 6 maanden (vrijwilligerswerk). Ik weet dat ze daar op geld uit zijn, zeker als je blank bent. Daarom dat ik het langs deze weg wil vragen…
Ik heb psychologie gestudeerd maar ben mij er van bewust dat het zeer moeilijk is om daar iets in mijn werkveld te vinden.
Ik heb al vaak te horen gekregen dat het niet gemakkelijk is om je daar te settelen, maar ik wil het proberen. Als ik het niet doe, ga ik er spijt van hebben.
Wat je kan doen is een business op te starten, dit geeft je waarschijnlijk het recht op een verblijfsvisum zonder limits,
probleem is dat je veel steekpenningen zal moeten betalen,
eigenlijk zit men niet te wachten op westerlingen die op hun arbeidsmarkt komen concurreren met de inheemse bevolking,
het is net hetzelfde als hier in het westen, we zien de vreemdelingen ook naar hier komen om onze job af te nemen ( ook al is dit niet zo )
ik heb het verleden jaar geprobeerd in Nigeria, maar het lukt ook niet, ik heb er een woning en zelfs meer dan voldoende inkomen als gepensioneerde en dan nog geeft men ons geen verblijfsvergunning. Zelfs niet als je vrouw en je gezin er woont.
ik ken universitairen die hun land ontvluchten omdat er niets te doen is,
probeer misschien eens met artsen zonder grenzen www.azg.be, je behoud je westerse band en kan veilig naar ginder gaan werken, en het is tenminste normaal betaald