Mijn naam is Evelyn, 23jaar en afgestudeerd als Sociaal Werker - Maatschappelijk Werker. Ik heb in 2012 twee maanden vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Ghana. Ik heb daar de beste tijd van mijn leven gehad, heb 33 fantastische kinderen voor altijd in mijn hart gesloten. Ik ben door alles wat ik daar gezien, meegemaakt en geleerd heb ook als mens enorm veranderd. Doordat deze ervaring zo belangrijk voor mij was, en ik het niet kon loslaten ben ik recent weer naar Ghana gereisd, naar mijn allerliefste kids. Dit was weeral een geweldige tijd, voor 5 weken deze keer. Deze zomer ga ik weer want ik ben gebeten en helemaal verliefd geworden op dit prachtige land.
Nu is mijn vraag, ik zou eventueel in de toekomst het wel zien zitten om naar Ghana te verhuizen om er een tijdje te werken. Heeft iemand hier ervaring mee over hoe dit aan te pakken? Het is ook, ik hoef geen duizenden euros te verdienen, maar ik moet er daar wel van kunnen leven. Ik ken de SOS kinderdorpen. Iemand nog ideeën, contactpersonen waarbij ik hiervoor terecht kan? Het liefst zou ik werken als sociaal werker, omdat ik met mijn kennis de bevolking vooruit kan helpen.
Groeten, Evelyn
ps: mensen met vragen over vrijwilligerswerk of reizen in Ghana: SHOOT!
hallo evelyn ik zou graag eens met je praten over mogelijkheden. wij (als stichting) willen een projekt opzetten. en niet een schooltje of zo, maar inderdaad wat jij zegt…sociale werk…projekt opzetten naast de school…soort buurthuis. vooral waar kinderen leren dmv een life skill programma te kiezen voor zichzelf en hun toekomst. Leren wat hun kwaliteiten zijn…etc.etc.etc. kan van alles zijn…we zijn nu nog bezig om kontakt te leggen met impulsis. maar goed. mijn e mail adres is ingrid.h@ziggo.nl. en ik zou erg graag eens met jou kletsen
Hey Evelyn,
Wat leuk om je berichtje te lezen. Ik toevallig ook een beetje aan het oriënteren naar wat de werkmogelijkheden zijn in Ghana. Ik ben ook afgestudeerd als MWD’er. Ik heb ook in 2012 voor 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in Kumasi. Ingrid (ik denk namelijk dat je zo heet…als het niet zo is mijn excuses)…zou ik ook met je kunnen mailen??? Ik ben ook erg geïnteresseerd.
Evelyn waar heb jij jou 2 maanden door gebracht?
Hey Prisje, echt werken (betaald werken) weliswaar is moeilijk. Dit omdat Ghanezen eerst de jobs aan hun eigen mensen willen geven, begrijpelijk ook. Ik heb twee maanden verbleven in Senya Beraku waar ik vrijwilligerswerk deed in een weeshuis, ben onlangs enkele weken teruggegaan en deze zomer ga ik ook terug.
Ja dat is echt best logisch. Ik was daar toevallig van de week een artikel over aan het lezen, dat de banen het liefst eerst naar de Ghanese zelf gaan. Ik sta hetzelfde als jij erin…ik ben ook helemaal verliefd geworden op het land en zou er graag voor langere tijd willen werken en wonen. Ik ben bereid mijn baan op te geven, maar wil absoluut een dak boven mijn hoofd en wat te eten. Ik denk zelf ook dat er weinig betaald werk zal zijn met onze opleiding…omdat er toch best veel vrijwilligers deze plekken opvullen.