Emigreeren naar Ghana

Emigreeren naar Ghana

Beste mensen,

ik wil graag met een vriend naar ghana emigreeren, om er een boerderij te beginnen. Soals de overheid zegt, word maar 29% van de landbouwgrond ook daadwerkelijk voor landbouw gebruikt, dat heet, 71% word dus niet voor de landbouw bewerkt.

Nou het plan.
Aangezien het feit dat veel jongeren het leven op het platte land niet meer zien zitten en naar de grote steden gaat, waardoor het platte land dus ontvolkt raakt is het idee geboren om in ghana een boerderij te beginnen.

Ik zelf kom uit een boeren gezin, en zou derhalve over een compleet akerbouw ekwikment kunnen beschikken met alles wat er bij behoort.

Zouden er mischien in dit forum mensen zitten die het zien zitten om voor een jaar, of mischien voor de rest van hun leven op een boerderij in ghana te willen leven, u bent van harte uitgenodigt om aan dit aventuur deel te nemen ik ben benieuwd op de reakties.
In Nov. of Dez. dit jaar gaan wij op verkenningstocht naar ghana, om te zien of er mogelijkheden zijn om een stuk land te huuren, als dat goed gaat, is het plan om april volgend jaar alle benodigde goederen op de vrachtauto te laden en via land of schip te vertrekken.

Heeft iemand een idee hoeveel belasting voor de invoer in ghana betaald moet worden.

In de hoop op veel reakties verblijf ik, met vriende groeten

jan

Hallo Jan

Mijn vrouw en ik runnen in Ghana een guesthouse en daarnaast plaatsen wij vrijwilligers op verschillende projecten. Ik woon nog in Nederland maar mijn vrouw woont al in Ghana.
Waar zijn jullie van plan te gaan starten? Wij wonen ongeveer 1 1/2 uur van Kumasi af in een klein dorpje Banko.

De invoerbelasting weet ik niet maar ik weet wel dat het even duurt voordat je je verblijfs en werkvergunning voor elkaar hebt dus wees je ervan bewust dat dat dus tijd, geld (voor ons was het ongeveer 2500 dollar) en veel geduld kost. Mochten jullie in de buurt van Kumasi komen te wonen dan kan mijn vrouw misschien en helpende hand daarin bieden door je voor te stellen aan de juiste mensen in Kumasi. Wij hebben het geluk gehad eerlijke mensen te vinden die geen extra (omkoping) geld vragen en je eerlijk behandelen.

Veel succes in de voorbereiding

Wout

Hallo Wout,

ben bijzonder blij met je reaktie, omdat wij wel iedere hulp kunnen gebruiken die er is. Dat het niet alles even eenvoudig zal zijn weten wij, maar op de andere kant is het ook een uitdaging om iets te doen waar iedereen beter van word.
Wij zijn van plan in de buurt van tamale iets te zoeken, omdat wij all het geheele jaar de weeromstandigheden volgen, en derhalve voor onze doeleinden de aanbouw van mais Surgun etc de weersomstandigheden toch wel erg goed zijn, in ieder geval is er genoeg regen.

In ieder geval alvast bedankt voor het aanbod ons verder te helpen, te zijnertijd maken wij daar ook gebruik van.

met vriendelijke groeten
jan

P.S. waar woon jij hier in Nederland?
is een treffen mogelijk?

Beste,

Ik ben nog op zoek naar een stageplaats in Ghana.
Ik heb mijn bachelor sociaal werk afgerond en studeer nu een postgraduaat ontwikkelingsamenwerking.
Hebt u een idee ?

met vriendelijke groeten
Hannelore Devaere

1 like

Hallo Hannelore,

Ik heb geen idee,Sorry de verkeerde man.
Maar mischien zou je wout kunnen vragen.

zijn adress staat iets verder boven.
veel succes ermee

groetjes jan

Hallo,

Ik las je bericht.
Mijn broer heeft hard vrijwilligers nodig. Kijk op zijn voor meer informatie.
Ik wens je een fijn verblijf in Ghana het is een fantastisch land! http://guesthouse2b.com

Mvg Bjorn van de Griend

p.s Als je vragen hebt kun je mij altijd mailen.

Hallo Jan,

Het zou ons leuk lijken om met jullie het avontuur te starten.
Wij zelf hadden ook wel intressen in een boerderij en eventueel wat ons nog meer op het pad komt wij zijn echter wel van mening dat je misschien beter iets kunt kopen???
Maar dit is voor later misschien eerst even elkaar leren kennen en afstemmen op elkaar.

Zijn jullie er al geweest in dec. of moeten jullie nog gaan???

groetjes Henry & ellie :dag: