Verhuizen naar Ghana

Heeft iemand nog tips en dergelijke mbt het verhuizen naar Ghana, wat ik van plan ben begin februari.
Alvast hartelijk bedankt voor de respons.

Groetjes

Hallo Ditte,

Er zijn hier wel mensen die de stap al gezet hebben. Zij kunnen je raad geven. Maar heb je daar mensen die je kent of is dit een grote sprong in het duister ?
Want indien je bv een ghanese vriend/vriendin hebt kunnen u die toch een heel eind op weg helpen als het paperassen betreft of de Ghanese ambassade ?

Groetjes
Hediye

1 like

Hey ditte,

Alle informatie over verhuizen naar het buitenland, kunt u gemakkelijk
terug vinden op de volgende webside, als u Belgische bent. Voor Nederland weet ik het niet. www.belgium.be/nl/huisvesting/verhuizen/naar_het_buitenland/

Groetjes,
Beest

1 like

hallo bitte

het is wel moeilijk om binnen 2 maanden te verhuizen ( Emigreren ) naar het buitenland. je moet wel veel dingen regelen .

als je een huis hebt wil je die gaan verkopen of als vakantie huis gebruiken of ga je je huis verhuren ?

Ik wil graag ook weg naar Ghana maar ik heb mijn huis nog niet verkocht , ik heb wel al mijn documenten die ik heb gelegaliseerd en ik heb nog geen verzekering zoals inboedel en ziekteverzekering etz maar ik heb er wel ééntje op het oog …ik zit nu 4 maanden al te wachten dat iemand mijn huis koopt …

ben je een Nederlander of een Belg

groeten , Marcel

1 like

Dank voor alle berichten. Heb besloten om eerst voor 3 maanden te gaan en te kijken hoe en wat en daarna wellicht voor langere tijd.
Verhuur van mijn huis is al geregeld en moet alleen nog een visum regelen. Dacht eigenlijk op een toeristen visum te gaan maar weet niet of dat handig is, aangezien ik nog niet weet wanneer ik na de drie maanden weer naar Ghana ga.
Beste Jan, ik neem snel contact met je op voor verdere info.

Groetjes
Ditte
(en ik ben nederlands voor degenen die dat gevraagd hebben)

Heeft iemand nog suggesties wat betreft de visum voor 3 maanden?

Bedankt
Ditte