'Emigreren naar Egypte' centrale topic

Ja natuurlijk, voor je sociale verzekeringen en zo. Het is mogelijk dat je na een bepaalde afwezigheid je rechten op bijvoorbeeld AOW geheel of gedeeltelijk kwijtraakt. Je bent niet meer voor ziektekosten verzekerd. Allemaal rechten waar je toch tamelijk zuinig op moet zijn!
IN Egypte heb je een andere wetgeing, minder sociale voorzieningen, maar je bent wél belastingplichtig! Je moet je melden op de ambassade, aangeven waar je woont, een verblijfsvergunning vragen, en ik neem aan dat zij je verder op weg helpen…maar dat weet ik niet zeker! Verder zou je je moeten afvragen of je eveneens het Egyptisch staatsburgerschap aan wilt vragen, dan raak je je Nederlandse kwijt! Enfin, goed nazoeken dus. Succes!

Beste

wij verkopen een app volledig ingericht in El Gouna

super gebied voor wonen en werken!

Dat is volgens mij niet meer waar. Kijk maar eens hier: http://egypte.nlambassade.org/consulaire_zaken/nederlanders_in_het/nederlanderschap/een_andere

Een andere nationaliteit verkrijgenIk ben Nederlander en ik wil graag een andere nationaliteit verkrijgen. Wat zijn de gevolgen voor mijn Nederlanderschap?
Als u vóór 1 april 2003 vrijwillig een andere nationaliteit heeft verkregen, dan heeft u het Nederlanderschap automatisch verloren. Als u op of na 1 april 2003 vrijwillig een andere nationaliteit verkrijgt, geldt onder de gewijzigde Rijkswet nog steeds dat het Nederlanderschap automatisch verloren gaat. Per 1 april 2003 gelden echter de volgende uitzonderingen:
a) als u in het land van die andere nationaliteit bent geboren en u daar uw hoofdverblijf heeft op het moment dat u de andere nationaliteit krijgt, dan verliest u het Nederlanderschap niet;
b) als u voor uw 18e jaar vijf jaar lang onafgebroken hoofdverblijf heeft gehad in het land van die andere nationaliteit, dan verliest u het Nederlanderschap niet;
c) als u een andere nationaliteit wilt krijgen, verliest u het Nederlanderschap niet als u gehuwd bent met iemand van die andere nationaliteit.

Hoe het dan zit als je Egyptische man zowel de Nederlandse als de Egyptische nationaliteit bezit, weet ik niet.

Het is in ieder geval belangrijk genoeg om zulke zaken vooraf na te gaan. Het ziet er naar uit dat de wetgeving op dit gebied ook regelmatig zal veranderen. Qua uitkeringen, sociale verzekeringen in combinatie met andere landen is het beleid aan herziening toe.

Hallo
Ik ben op het egypte-forum aan het rondneuzen over wonen en werken in sharm,heb hier mijn grote liefde ontmoet,zijn nu sinds enkele maanden bij elkaar en wonen in sharm,ik las dat jij hier al een paar jaar woont en wilde je vragen of je misschien tips hebt voor mij om hier te gaan werken,misschien weet jij iets of wat? wilde iets in de tourisme gaan doen of ,ik ben kapster iets in die branche gaan zoeken.ken nog niet veel nederlanders hier,misschien lijkt het je leuk om mij een berichtje te sturen,alle hulp is welkom.

Thanks alvast…groetjes leny

Hoi lenymik

Ik wil ook naar Sharm toe te wonen mijn mannetje woont daar een uur vandaan .
Ik ben ook aan het uitzoeken hoe en wat me te doen staat .
Ik stuur je ff een pb haha.

Commerciële uiting verwijderd.

Ik denk niet dat dit topic bedoeld is om commerciële reclames op te plaatsen. Bovendien is dit het zoveelste aanbod in binnen- en buitenland waarbij men klanten tracht te lokken door hoge rendementen, terwijl er geen enkele garantie gegeven wordt.
Het enige wat vaststaat is dat het je een boel geld kost. Tevens is, naar Egyptische maatstaven, € 40.000 een héél hoog bedrag voor een klein appartment…

Ik ben daar ook eigenaar van een appartement, werkelijk vlákbij het complex waar dit bedrijf reclame voor maakt, met als groot verschil dat mijn appartement (ook hotel-en verhuurservice etc…) DIRECT AAN HET STRAND gelegen is, dus in 1ste lijn aan de zee. In tegenstelling tot bovenstaande reclame hoef ik niet de drukke straat over te steken, én bovendien heb ik mijn eigen privé-strand ter beschikking!! Mijn appartement (qua indeling en grootte vergelijkbaar) wordt ook te koop aangeboden, aan bijna dezelfde prijs!

Dan vind ik mijn appartment helemaal niet duur als ik voor het zelfde geld direct aan zee lig + eigen privé-strand heb!

kunt u alstublieft ook wat voor de lieve honden daar doen. die hebben het echt maar dan ook echt nodig, hartelijk dank

1 like

Hallo,

Ik ben in september in Hurghada, voor de 3e maal dit jaar en ben ook aan het uitkijken om te emigreren naar egypte en het buitenlandse leven een kans te geven :slight_smile:

Is iemand van jullie die er soms woont daar dan in de buurt?? Had er graag eens met een “lokale europeaan” gepraat over het wel en wee van het egyptische leven, en dan zeker als ‘buitenlander’.

Iemand tips of verhalen of dergelijke?
Steeds welkom! En alvast heel erg bedankt!

heey meid!
super hoor, ik woon/werk in hurghada. ik zit er nu sinds 5 maanden, ben er al een keer eerder geweest voor 6 maanden en tussendoor redelijk vaak op vakantie.
Op dit moment blijf ik dan ook vor een onbepaalde tijd.
het is werkelijk een heel ander leven dan in Nederland en soms blijft het lastig.
nouja als je vragen hebt kan je me altijd een pb sturen :wink:
groetjes suus

1 like

Hallo,
Ik zal maar met de deur in huis vallen!!
Ik heb altijd gezegt dat ik niet in Belgie zou blijven wonen en dat ik naar het buitenland wou trekken.
Ben al paar keer naar egypte op reis geweest en heb daar echt mijn hart verloren.
Nu ben ik aan het overwegen om eventueel een job te zoeken in egypte zodat ik naar daar kan gaan wonen.
Maar hoe begin je in gods naam aan zo iets?
Iemand tips?
Groetjes
Stettemie

Hey Stettemie,
Ik ben daar dus ook aan begonnen, haat mijn job en de mentaliteit hier in belgie, heb mij hier nooit kunnen aarden, en zeg ook al van kleinsaf dat ik ooit nr buitenland zou trekken. Heb ook mijn hart verloren aan egypte, snap soms niet goed waarom want als je het nuchter bekijkt is het echt een kutland met stomme regels en al even stomme mannen maar toch… heb ook dit gevoel en kan er niet veel aan veranderen. heb al paar jobs kunnen hebben in egypte maar de verloning was dan ook naar egyptische normen… en aangezien ik dit risico niet wou nemen heb ik voor de ‘gemakkelijke’ oplossing gekozen en dus gesolliciteerd bij jetair en thomas cook.
Nu hebben ze mij wel gezegd dat ze mij niet kunnen beloven dat ik in egypte kan starten maar sta ook open om de eerste malen flexibel te zijn in bestemming, zie ik ook nog een stukje van de wereld, doe ik ervaringen op en wiet weet kom ik op een bestemming die me nòg meer aanstaat dan egypte.
Voor de rest kan je ter plaatse of via forums en internet werk zoeken, maar dit is niet zo simpel vind ik zelf persoonlijk nogal risicovol en moet je natuurlijk rekening mee houden dat de verloning absoluut niet naar europese standaard zal zijn. leven is daar wel goedkoper maar toch niet simpel om met 350euro per maand rond te komen denk ik zo.

Veel succes allesinds met je zoektocht en hou ons op de hoogte!! wie weet komen we elkaar daar ooit nog tegen :slight_smile:

oh en nog iets vergeet ook niet dat er op reis gaan iets helemaaaaaal anders is dan er te wonen en te werken!
ben je ooit ter plaatse geweest met het oog op er ooit te gaan wonen? dus in een huisje verbleven, eten maken, boodschapjes doen, gaan eten, taxi nemen, rondlopen in de stad…?
En waar nr egypte zou je willen trekken?

Hoi Julie,
Een maand geleden ben ik naar Marsa Alam geweest. Toen zat de gedachte om in Egypte te gaan werken reeds in mijn hoofd.
Heb dan ook overal goed rondgekeken.
Ik realiseer mij dat vakantie en wonen&werken totaal niet te vergelijken zijn met elkaar. Daarom ook dat ik nu wat op het internet aan het nakijken ben.
Heel leuk voor jou dat je een job gevonden hebt bij Jetair.
Zelf zou ik dat ook wel zien zitten, maar ik wil echt super graag naar egypte, vooral omdat ik bv in Marsa Alam, Luxor en Cairo al een aantal kennissen heb.
!!! €350 is idd wel heeeeel weinig he!! welk een soort job was dit dan?
Ik ben afgestudeerd als accountant en hoop dan ook in die richting iets te vinden, maar denk dat dit als vrouw in een arabisch land wel wat moeilijk zal zijn omdat er in die sector vooral met geld omgegaan wordt en dit nog altijd aanzien wordt als een mannen zaak.
Had gedacht om eventueel spontaan te solliciteren bij Travco of een hotelketen.
Groetjes
Stettemie

Ja weet niet goed in die sector wat of hoe… Mss dat er ander meiden hier meer over weten, kan wel es navraag doen bij iemand die ik ter plaatse ken.
Ja ik begrijp je wel hoor, zit ook enorm met egypte in mijn hoofd maar mijn lot zal mij wel brengen waar ik hoor :slight_smile:
Sowieso is de kans groot dat ik wel in Egypte zal belanden in de komende 2 jaar dus we zien wel.
Sowieso is egypte ook maar voor een aantal jaar, ga er niet mijn oude dag spenderen maar dat zijn zorgen voor later :wink:

Ter plaatse is denk het gemakkelijkste om te solliciteren, proberen zoveel mogelijk info te verkrijgen via internet en dan ter plaatse speurneuzen :slight_smile:
Ik heb voral jobs gevonden in receptie, administratie, verkoop en dan is dit het salaris waar je je aan mag verwachten ongeveer.

Wil je dan naar egypte gaan voor die vrienden of wil je dit echt zelf? heb je daar een mannetje zitten? En schuim dit forum ook eens goed af, heeft me ook al veen info verschaft :wink:

Hoi,
Als je dat zou willen doen zou dat super zijn.
Heb idd iemand leren kennen de laatste keer dta ik egypte was.
Maar dit is niet de reden waarom ik naar egypte wil gaan.
Doe het absoluut voor mijzelf, zou natuurlijk wel goed meegenomen zijn als ik dicht bij hem ben, maar daar focus ik mij niet op omdat alle snog zo pril is en ik nog niet weet hoe het verder moet.
Mijn beste virendin zou met mij meegaan naar egypte, zij wil ook al heel haar leven naar het buitenland en omdat egypte nog altijd een arabisch land is denk ik dat het beter is om met twee te vertrekken dan helemaal alleen.
En dan denk ik, nu is mijn tijd, ik ben jong en heb eigenlijk niets te verliezen.
Wil ook wel niet heel mijn leven in egypte verblijven, ik had gedacht aan een paar jaar. En dan terug te komen naar Belgie.
groetjes
xXx

Alee dan kunnen we elkaar daar nog tegenkomen :wink:

Kzou zeggen sluit je dan ook aan op het topic ‘relatie met een egyptenaar’ want wil je zeker niet afschrikken, maar kijk uit je doppen…
het is ook handig om hierover enkele ‘tips’ te weten :wink:

hoi,
Ja dat zeker wel keer gebeuren!! zal je zeker op de hoogte houden!! :wink:
Houdt mij ook op de hoogte he!!
btw ben al tijdje aangesloten op het forum “relatie met een egytenaar” toch bedankt voor de tip.
Groetjes
Stettemie