Wonen en werken in Egypte, vanaf Juni 2011

Ik ben een 22 jarige studente die volgend jaar Juni afstudeer. Ik ben van plan om daarna naar Egypte te verhuizen. Het liefst wil ik naar Sharm el Sheikh, maar opzich maakt het me niet zoveel uit. Ik ben van plan om in een hotel te gaan werken.
Ik ben opzoek naar iemand met dezelfde plannen, zodat we misschien samen een appartement kunnen delen en het voelt toch iets fijner om samen te gaan.

Ben jij dit ook van plan? Email me dan!

Hoi Yasmin,

Ben vorig jaar op vakantie geweest naar Hurghada. Moet zeggen dat ik Egypte wel erg relaxt vind ja, maar niet als het hier in Nederland zomer is. Dan is het daar bloedheet. Ik ben afgelopen januari geweest en dat is echt ideaal.

Ik heb toen voor de lol eens aan een gast die in het resort werkte gevraagd wat het kost om iets te huren daar. Hij vertelde dat het ongeveer begint bij 800 Egyptische Ponden per maand. Verdiensten daar zijn eigenlijk best wel zielig.

Maar goed, dit is informatie van 1 persoon. Zelf zou ik daar de winters wel willen doorbrengen, maar dan begin ik liever iets voor mezelf als dat ik ga werken in een hotel. Maar ik ben dan ook al 32 jaar hoor :slight_smile:

Owja… ik weet niet hoe het in Sharm-el-Sheik is, maar in Hurghada stikt het van de russen. Dus een cursus Russisch kan geen kwaad :slight_smile:

Bedankt voor de tips! Maar dat het er warm is vind ik juist een voordeel :zon02:

Zijn er verder geen mensen die zin hebben om mee te gaan?