Voor 3 maanden naar Egypte

Hoi mede Egypte lovers :wink:

Ik wil voor 3 maanden naar Egypte vertrekken om te werken en van het Egyptische leven te proeven.
Hoe ga ik dit doen? Ik zit met een eigen huur flat en mn werk. Zou ik zomaar onbetaald verlor kunnen opnemen en hoe doe ik dat met mn flat?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle tips zijn van harte welkom!

Silver tears

Ligt eraan wat voor werk je wil gaan doen.
En zoveel werk is er ook niet meer in egypte te doen en je heb werk vergunning nodig en die geeft een werkgever niet zomaar die moet er veel geld voor betalen en dan is het nog maar de vraag of hij die krijgt want ze geven liever de voorkeur aan eigen volk.
Wat eigenlijk ook normaal is aangezien de banen daar ook niet voor het opscheppen liggen.
Of je onbetaald verlof op kan nemen zal je met je werkgever moeten overleggen dat is bij elk bedrijf anders geregeld,niet ieder bedrijf geeft onbetaald verlof.
En dan de huur met je flat ik weet niet of je genoeg spaargeld heb,aangezien de lonen in egypte erg laag zijn en je daar ook denk ik een huisje of iets wil huren hou je van je geld wat je eventueel in egypte zal krijgen niet veel over om ook je huur van je flat hier te betalen.
Al met al komt er toch wel wat bij kijken hoe je het wil gaan regelen en dan nog wat voor werk wil je gaan doen en spreek je verschillende talen,spreek je arabisch dat is wel heel handig als je dat kan,de werktijden zijn ook heel anders dan hier geen van 9 tot 5 mentaliteit en bij de meeste banen werk je gewoon 7 dagen en vergis je niet in de hitte.

Aangezien ik 2 jaar in egypte heb gewoond en ook een jaar heb gewerkt daar weet ik wat het is,vergis je niet in de mentaliteit daar met mensen ze bedonderen waar je bijstaat en dan is het wel heel erg gemakkelijk als je de arabische taal spreek.
Ik zal zeggen neem een maand vakantie en geniet lekker van de warmte en het strand.

Ik kan als receptie medewerker als de slag, iets in de zorg zou ik ook wel leuk vinden. Ik spreek Engels, Duits en klein beetje Arabisch.
Onbetaald verlof kan ik opnemen zag ik bij mn werkgever. Dat is al een zorg minder…
Van mn spaargeld betaal ik mn vaste lasten hier, dus dat is ook geen probleem meer… :slight_smile:

Ik kan daar een huisje huren of ik ga in het staff house… Ik denk eerder een app huren en als het lukt met werken in het staff house…

Silver tears

Bij dat receptie werk krijg je dan ook een werk vergunning, niet dat ze zo snel controleren althans ik heb ze nog nooit gezien maar je weet nooit.
En mag ik ook vragen waarom je het zo graag wil?
De werk wijze in egypte is echt heel anders dan hier hoor.

Het is een ervaring om mee te maken dat ben ik met je eens maar bereid je goed voor het is dan geen vakantie meer en ik vond de mentaliteit nou niet echt leuk daar om te werken maar dat zal per baan best verschillen ligt er natuurlijk aan wat voor collega"s je heb.
Ik vond het lekker om mijn eigen app te hebben geen rekening houden met anderen, en het bleef een stuk schoner maar ja daar ging wel bijna heel mijn loon naar toe dus echt veel geld hield ik er niet aan over.

Succes ermee

Omdat ik er even een poosje tussenuit wil, Iets heel anders doen dan ik al zo lang doe…
Ik kom nu al een tijdje in Egypte en ben van dat land gaan houden, de geschiedenis de cultuur…

En voor de ervaring, ik ben nu jong en ongebonden dus nu kan het nog :slight_smile:

Ja de werksfeer en druk zal heel anders zijn dan hier, dat kan je niet met elkaar vergelijken en daar ga ik me ook goed op voorbereiden. Tenminste proberen zo goed mogelijk voor te bereiden :wink:

hallo, ben je naar egypte geweest voor enkel maanden zoals je van plan was?