Werken in Egypte

Tijdens mijn laatste vakantie een aanbieding gekregen om in Egypte in het toeristengebeuren te komen werken, telefoonnummer gehad, en ben er serieus over na aan het denken om het in ieder geval een maand te gaan proberen, om te kijken hoe het bevalt.

Wat zijn de dingen die ik zeker na moet vragen, en waar ik goed aan moet denken?

Hoi,
Ik zit met hetzelfde probleem, alhoewel, het is geen probleem maar je kunt er weinig over vinden. Ik heb het geluk dat ik een aantal buitenlanders wonende te Egypte, ken en daar kan ik veel aan vragen. Je moet in ieder geval een verblijfs en werkvergunning aanvragen en die krijg je voor 1 a 3 maanden. Na die tijd moet je naar Cairo om het te verlengen. Zoiets heb ik vernomen van de ambassade. De 1e maand heb je geen verblijfsvergunning nodig want je kunt een visa kopen voor een maand maar je moet wel even navragen over de werkvergunning anders ben je illegaal aan het werk. Waar wil je gaan werken?
Als wij, mijn dochter en ik, gaan dan gaan we naar Dahab, in de Sinai. Mijn vriend woont daar en als het aan hem ligt gaan we trouwen dus heb ik weinig te maken met vergunningen. Hij wil beslist niet hier naartoe dus als ik verder wil met hem dan moet ik daar naartoe. Heel moeilijk.
Als je nuttige tips binnen krijgt wil ik ze graag horen.

Inderdaad, er is weinig over te vinden, en het is voor mij dan alweer een hele stap om zo’n iemand te bellen, ook al heb je hem dan gesproken.
Ik had zo gehoopt dat de email het deed, maar niet dus, zal hem echt moeten bellen.

Als ik langer dan een maand wil blijven, moet ik een werkvergunning aanvragen, anders kan ik het inderdaad met mijn visum doen.
Ik wil dan in Marsa Allam gaan werken, mee met het begeleiden van trips naar Dolphin House.

Dus jij hebt ook nog niet veel goede info kunnen vinden?

Ik heb het geluk dat ik een Nederlander ken die daar heeft gewoond en mij dus heel veel kan vertellen. Ik zal niet zoveel te maken krijgen met vergunningen want mijn vriend wil trouwen. Of ik dat wil ??? Moeilijk in te schatten met een relatie op afstand. Daarom wil ik persé zorgen dat mijn eigen bedrijfje loopt zodat ik financieel onafhankelijk ben. Mocht het goed lopen dan werk ik met personeel en krijg makkelijker een vergunning. Best een gedoe want ik heb hier een huis, dochter van 16 die dolgraag wil verhuizen, 2 honden en 3 katten. Moet allemaal mee, poeh. Wat halen wij ons op de hals hahaha. Veel succes en ik hoor graag van jouw bevindingen.
Groetjes,
Yolanda