Hallo, ik ben een vrouw van 51 jaar, ik zoek werk in Egypte, misschien ergens werken in een weeshuis of zo, ik ben van alle markten thuis.
Alleen ik heb geen rijbewijs.
mystica.
Hallo, ik ben een vrouw van 51 jaar, ik zoek werk in Egypte, misschien ergens werken in een weeshuis of zo, ik ben van alle markten thuis.
Alleen ik heb geen rijbewijs.
mystica.
Waar wil je werken in Egypte? Cairo, Luxor, Sharm, Hurghada etc…?
richting Cairo?
Een officiele baan of vrijwlligerswerk?
eventueel een officiele baan, ik heb verschillende certificaten op administratief gebied, een type diploma, detail handel.
Ik heb gewerkt met kinderen, en momenteel ben ik post bezorgster.
Misschien dat ergens een opleiding aan vast zit.
Ik ben bereid om alles aan te pakken wat ik aan kan.
vrijwilligers werk is ook goed, alleen ik weet niet waar ik de kosten van kan betalen.
Lijkt me momenteel niet eenvoudig. Ik zou eerst maar eens gaan oriënteren over de ( financiële) gevolgen van zo’n stap: wat betekent het voor je toekomst?Je krijgt te maken met een AOW-gat, wellicht een pensioengat, je bent niet meer verzekerd voor ziektekosten. IN Egypte heb je een werkvergunning nodig. Die krijg je niet zomaar. Er heerst hoge werkeloosheid, en men streeft naar het geven van banen aan de eigen bevolking i.p.v. aan buitenlanders. Dan de taal gaan leren. Verhuizen naar Egypte zonder Arabisch te verstaan en spreken is moeilijk. Daarnaast is Egypte bijzonder instabiel en op plaatsen onveilig voor (buitenlandse) vrouwen.
Daar heb je gelijk in. Maar dat is overal, in Nederland is de werkeloosheid ook hoog, en je betaalt je blauw totdat je niets overhoud.
En ik ben misschien naief. maar ik vind Egypte een mooi land.
Of iets doen met ontwikkelings hulp of zo. Mensen helpen.
Ik krijg nooit een kans om mezelf waar te maken, graag wil ik ook iets betekenen in deze harde maatschappij.
Mystica
Egypte is ook een mooi land maar om te werken even iets heel anders,je zegt de werkloosheid is hier in nederland heel groot maar wat denk je van egypte dan die is daar niet kleiner hoor.
En vergis je niet de maatschappij is daar nog veel harder, geen werk is geen geld.
En de lonen zijn even iets heel anders dan de lonen zoals hier in nederland je krijgt veel minder betaald als je al betaald werk kan vinden en als je daar je huur van je huis van moet betalen hopelijk blijft er dan wat over je je eten.
En vergeet niet dat de werk uren daar heel anders liggen dan in nederland je werkt er niet van 9 tot 5 en je moet ook de warmte niet vergeten onderschat het allemaal niet alleen omdat het een mooi land is.
En inderdaad denk goed over na met je aow en je pensioen gat daar gaat inderdaad het 1 en ander dan in veranderen,en wil je voorgoed vestigen of is het tijdelijk,wat doe je met je huis hier in nederland allemaal dingen om goed af te wegen.
En inderdaad geen verzekering voor gezondheids zorg daar.
Succes bij het overdenken en afwegen
Ja, daar heb je helemaal gelijk in.
Ik heb daar een goede kennis zitten in Egypte.
Het is ook een hele grote stap.
En als ik niets doe, dan komt er ook niet veel van terecht.
Het is een geen gemakkelijk land Egypte. Maar het is daar wel zo mooi.
Tussen op vakantie gaan naar Egypte of er wonen zit een groot verschil!! Volg je trouwens het nieuws over Egypte wel? Je schrijft over ontwikkelingshulp, volgens mij kan je dan beter kijken om dat vanuit Nederland te regelen.
Mystica
Heb je er ook over nagedacht hoe je dat wil regelen met je huis,wil jij je permanent vestigen in egypte of tijdelijk hou jij je huis hier in nederland aan of niet.
Ik heb 2 jaar in egypte gewoond en ben terug gegaan naar nederland door omstandigheden en zei ook altijd ach kan altijd terug naar nederland,maar daar ben ik van terug gekomen.
Inderdaad kan je altijd terug je moet alleen niet vragen hoe ik had helemaal niks meer geen huis niks moest bij iemand in gaan wonen nou kan je zeggen geen makkelijke dingen allemaal.
Voordat je weer een huis heb en inkomen ben je zo weer een tijd verder maar in de tussentijd moest ik wel rekeningen betalen ik ben echt een paar jaar bezig geweest om alles weer een beetje op de rails te krijgen.
Dus ook daar zal ik goed over nadenken als ik jouw was.
Inderdaad tussen vakantie en wonen zit echt een wereld van verschil en het is inderdaad niet echt veilig nu op het moment in egypte en het ziet er naar uit dat het niet snel zal veranderen.
Ik zal echt alles heel goed afwegen en over nadenken ik ben 2 jaar ermee bezig geweest of ik het zal doen ja of nee daarheen gaan was echt geen last minut besluit en heb er ook geen spijt van gehad maar achter af zeg ik wel ik had het nog beter moeten regelen, want je weet nooit wanneer en of je terug komt.
ja, het is ook moeilijk, maar aan de andere kant je hebt wel ervaring op gedaan over Egypte.
En ik ga nog geen oude schoenen weggooien voordat ik genoeg de tijd krijgt om op nieuwe schoenen te gaan lopen.
Ik weet ook dat ik nou niet moet gaan naar Egypte toe.
Als ik ooit misschien een miljoen wint, dan ga ik zeker kijken hoe het is in Egypte.
Met alles is zo onzeker, en je hebt beslist niet verkeerd gedaan om naar Egypte te gaan.
Alleen helaas dat het zo gelopen is.
Ook al ga je hier in Nederland naar een andere stad wonen. Daar kan je ook pech hebben.
Het is ook een kwestie van geluk.
Zonder geluk vaart niemand wel. Maar naast geluk heb je de beschikking over hersens en het vermogen vooruit te denken. Zo kun je de gevolgen van elke stap in kaart brengen en de risico’s inschatten. Ik sprak gisteren iemand die 7 maanden eruit was geweest en daardoor geen recht meer had om vervroegd uit te treden. Dat scheelt 5 jaar werken.Niemand die er op dat moment aan gedacht heeft dat na te gaan. Tegenwoordig kan dat heel veel financiele consequenties hebben. Dan wordt het toch een duur uitstapje…
Ja, dat is ook het probleem financieel
Helaas wel, en vooral die bezuinigingen, word je niet vrolijker door
Ze vragen wel geld voor ontwikkelings landen, om misschien in de zakken van iemand, die totaal geen recht op heeft.
Het is hier in Nederland met de wet oh zo krom.
Het wordt door de bezuiniging er niet leuker op nee dat ben ik met je eens.
En de wet is niet krom het zijn de mensen die het moeten uitvoeren die er rijk van willen worden.
nou laat ik het zo zeggen het is niet eerlijk verdeeld.