Graag zoveel mogelijk info over verhuizen naar Egypte, nu woonachtig in België…graag info over mutualiteit, domicilie behouden in België, pensioenuitkering behouden in België, alle nodige formaliteiten te vervullen…met dank en groeten Ann
deze vragen kun je beter stellen op facebook bij egyptegangers daar zitten de nederlanders die daar wonen en werken
Hoi Anng,
Als je info zoekt denk ik dat je beter met concrete vragen komt.
Is het definitief verhuizen of overwinteren?
Heb je al eerder in egypte gewoond of enkel vakantie op hotel?
Ken je daar mensen waarvan je weet dat ze te vertrouwen zijn (~ongeacht nationaliteit)?
Waar zou je willen wonen: hurghada, el gouna, sharm, taba, dahab, marsa alam el quseir, luxor, cairo, …?
Hoe meer details je geeft, hoe meer mensen jou kunnen antwoorden op je vragen.
greetings
Ik heb spijtig genoeg geen enkel persoon op mijn facebook die al ervaring heeft met verhuizen naar Egypte, hoe kan ik die mensen via fb bereiken?
Wij waren al negen keren in Egypte op vakantie en zowel mijn dochter van 16 als ik zijn helemaal verliefd geworden op dit land. We kennen er al wel enkele mensen maar hebben geen idee of deze ‘echt betrouwbaar’ zijn. We zijn al op verschillende locaties geweest maar zouden het graag in de regio van Hurghada zoeken en liefst Makadi of een plaats waar er in de zee nog koraal en visjes te zien zijn (misschien Hasjeez?). Aangezien mijn dochter hier nog twee jaar dient te studeren gaan we voorlopig zo vaak als mogelijk op vakantie maar wanneer zij haar diploma heeft zijn we van plan er gaan te wonen. Ik ga zowiezo wel een appartement en domicilie in België behouden zodat terugkeren steeds mogelijk is (ik heb ook een pensioenuitkering) en mijn dochter wil er werken in een hotel. In eerste instantie zouden we misschien een jaartje kunnen huren en daarna overgaan tot aankoop tenzij er zich onmiddellijk een interessante koop voordoet. Maar wat met verblijfsvergunningen? visums? sociale zekerheid in België behouden? een permanente reisverzekering? verhuis van spullen en eventueel meubilair? kunnen er huisdieren mee (een hond en/of kat)? een wagen? enz enz Ik zou heel graag in contact komen met mensen die ervaring hebben!
facebook groep: Egyptegangers
of groep: Nederlanders met een liefde voor Egypte
of groep (Engels): Hurghada residents
er is nog een ander forum met meer informatie: http://egypte-forum.nl/wonen/index.php
Werkvergunningen worden tegenwoordig niet veel meer afgegeven.
Dank alvast voor de info en forum. Hoop er veel uit te leren want wil erg goed voorbereid zijn vooraleer naar Egypte te verhuizen en er komt precies echt wel veel bij kijken! Alle hulp en tips zijn wekom!
hallo Anng, heb je ondertussen al wat informatie gevonden ivm verhuis naar Egypte? Mijn dochters en ik zouden ook graag willen verhuizen en voorlopig ons domicile in belgië houden
hier kan je alles erover vragen