Visum voor een langere tijd

Heeft iemand enig idee wat voor visum iemand nodig heeft als die in Egypte wil wonen en werken? Hoe lang is een gewoon visum geldig? Hoe lang mag je daarmee in Egypte verblijven?
Ik kan niet inloggen op Wonenenwerkeninegypte.nl, vandaar dat ik mijn vraag aan jullie stel.

je kunt dit ook op de site van de ambassade vinden als je de tijd hebt en de moeite wilt nemen. Ik woon nu bijna drie jaar in Egypte en heb een residence visa waar staat aangegeven dat ik mag werken. Dat visa moet elk jaar worden vernieuwd met een brief van het project waar ik werk (projekt van de EU). Mijn echtgenote die niet werkt heeft ook dat visa, waarin staat dat ze niet mag werken. Je kunt als toerist ook een toeristenvisa krijgen voor een jaar. Als je wilt werken moet je Egyptische werkgever voor het visa zorgen. Als je een huis koopt krijg je niet automatisch een permanente verblijfsvergunning. Je kunt ook je eigen bedrijfje oprichten en een kleine bedrijfsruimte huren waarmee je dan weer wel een verblijfsvergunning kunt aanvragen. De residence permit heeft het voordeel dat je officieel de hotelprijzen betaalt die de Egyptenaar ook betaalt, hoewel in de praktijk je toch iets meer betaalt maar niet zoveel als toerist. De kortingen kunnen aanzienlijk zijn. Het beste is eea te regelen met een lawyer (Cairo is goedkoper dan Sharm). Ook zijn er andere mensen, geen lawyer en dus goedkoper, die eea kunnen ritselen op de alom bekende manier. Good luck.

een afterthought op wat je schreef en mijn antwoord. Wat wil je gaan doen in Egypte? Hoe oud ben je, man of vrouw, wat is je opleiding? Er worden wat ze noemen animators gezocht in hotels in Sharm and Hurghada: hard werken, betaling slecht (250 tot 300 US), wel intern ncl eten, etc. Leuk voor een half jaar. ALs je een duikopleiding hebt als instrukteur wordt beter betaald, veel dive business hier in Sharm, Dahab, Nuweiba, Hurghada. Als je meer wilt weten schrijf me.

Bedankt voor uw antword!
Eerst wat informatie over mijzelf. Ik ben een vrouw van 24 jaar, van Russische afkomst. Ondertussen woon ik al 12 jaar in Nederland en ben nu van plan om in Egypte te gaan werken, in het tourismewereld. Ik heb aan de Leidse universiteit gestudeerd. Beheers veel talen (Russisch, Nederlands en Engels op een hoog niveau en Duits, Frans en Chinees op een beginnersniveau). Ik zou graag als reisleidster, hostess of een guest relation willen werken. Eerst dacht ik ook aan animatie, maar ik moet wel van mijn salaris rond kunnen komen in Egypte.

Trouwens, ik ga nu voor een weekje naar Cairo maar ik heb geen hotelgeboekt. Als het goed is kan ik bij vrienden verblijven. Maar nu vraag ik mij af of ik wel een toeristenvisum op het vliegveld in Egypte zal krijgen.

Ok, bedankt voor de info. Een visum krijg je op de Cairo airport bij aankomst. ongeveer US 20. ALs je geen hotel hebt kun je bij je vrienden blijven. Je kunt ook bij ons - mijn vrouw en mij - in Tur blijven. Tur ligt op 1oo km, een uur rijden, van Sharm. Mijn vrouw is Colombiaanse en ik ben van NL. We hebben twwe weken geleden een jonge vrouw uit COlombia geholpen aan een baan in de animatie, maar de betaling slecht. Dat blijft ze doen totdat ze wat meer ervaring heeft.
Vwb je werk: ik denk dat jij met jouw achtergrond en talenkennis wel iets kunt vinden. Ik heb het adres van een organisatie die zich bezig houdt met het plaatsen van mensen in dee horeca hier in Egypte. ALs je wilt kan ik je daar mee helpen.
Laat me weten. Wij zijn volgende week of de week daarop in Cairo en kunnen je ophalen als je wilt. Er gaan ook vluchten naar Sharm via Duitsland - Condor geloof ik.
Mijn naam is Ronald.
Take care

Nog een aanvulling: Je zult je in Sharm zeer goed thuis voelen: de laatste paar jaren is het aantal Russkies in Sharm sterk toegenomen. Er zijn enkele Russische restaurants en bars (o.a. Back in de USSR, remember de Beatles’ song?) Ook zijn er winkel aanduidingen in het Russisch b.v. restaurant, apotheek. Ik heb een blauwe maandag in de Ukraine les gehad van een lerares Russisch, maar was er te kort om het goed te spreken en te lezen. En in vele winkels wordt Russisch gesproken. Helaas hebben de Russische vakantiegangers niet zo’n goede reputatie, vooral de - single - Russian women.
Ik zie regelmatig advertienties voor Russisch sprekend personeel in hotels, bars, restaurants, dus ik denk dat je daar wel wat kunt vinden.
Als je wilt kun je me schrijven naar waasbusa op yahoo.:vak02:

Ik heb je net een mailtje gesturd :slight_smile: