Emigreren naar Curacao

Hallo,wij zijn aan het kijken of het te realiseren is om te emigreren naar curacao met 3 kinderen van 3,8 en 9 jaar. De oudste heeft downsyndroom en nu is mijn vraag,heeft iemand ervaring met downsyndroom en wonen in curacao? En hoe zijn de scholen voor speciaal onderwijs en hoe is de zorg?
Heleboel vragen,ik hoop dat iemand antwoord kan geven.

Groeten Sabrien

Beste Sabrien,

Ik wil je niet demotiveren, maar ik zou eerst maar eens een proef reisje maken om te kijken naar de verschillende faciliteiten voor gehandicapten.

Nederland heeft verzorgingsinstellingen en regelingen op enorm hoog niveau, zelfs al op Europees niveau.

Curacao heeft een beter verzorging in vergelijking met vele andere eilanden hier in het Caribisch gebied, maar dit is wel weer veel minder dan dat mensen in Europa gewend zijn.

Juist daarom zal het erg moeilijk worden om deze stap te nemen en zou ik eerst eens komen kijken, alvorens verder concreet te plannen. Wanneer je weet hoe de situatie werkelijk is, dan is een beslissing in de toekomst veel gemakkelijker te nemen.

Hartelijke groeten,
JP

Hallo JP,
Dank je voor je reactie. Ik ga die stap ook niet zomaar maken,ik ga volgende week voor 5 weken naar curacao en ga daar informatie opdoen.
Hoop dat ik veel wijzer ga worden.

Groeten Sabrien