Emigreren na een hoop narigheid

Hallo beste mensen,
Mijn naam is Jeffrey en ik ben van plan te emigreren naar Costa Rica. Een hele spoedige en korte uitleg: ik ben op dit moment 19 jaartjes oud en heb helaas al een hoop mee moeten maken, sinds ik mij kan heugen al narigheid in de directe maar ook indirecte omgeving en jeugdzorg heeft helaas ook bij ik gefaald. Nu zit ik er dus al 8 maanden aan te denken om te gaan emigreren naar het buitenland, Costa Rica leek mij hier een fijn land in! Laat nu net mijn nadeel zijn dat ik totaal geen kennis heb in emigreren laat staan reizen (ik ben alleen ooit met de Thalys als klein kind in Parijs geweest). Mijn vraag is dus: wie kan of wilt mij helpen in dit verhaal en/of hun kennis delen die goed van pas kan komen.

Groetjes,
Jeffrey

Er zijn niet veel mogelijkheden om legaal in Costa Rica te verblijven.
Als je naar Costa Rica gaat krijg je een toeristenvisa van 3 maanden.
Daarna moet je het land verlaten.
Het is verboden te werken met een toeristenvisa.
Wil je hier een verblijfstatus krijgen dan moet je aantonen dat
je bank of een andere instelling je levenslang US$ 2500 per maand overmaakt.
Ook dan mag je niet in loondienst. Je mag wel een eigen bedrijf beginnen.
Je kunt wel uitgezonden worden door bv. een Nederlands bedrijf, je krijgt dan een tijdelijke
verblijfstatus met een tijdelijke werkvergunning voor de duur van de uitzending.
Een andere mogelijkheid is te trouwen met een Costaricaanse.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

Misschien een beter idee om bijvoorbeeld voor een jaar naar Australië te gaan om te werken en reizen? Dan kun je zien hoe alles bevalt en gaat en dat is ook een makkelijk land om te reizen.

Hallo Ilse84,
Dat klinkt inderdaad als een goed idee, en een idee wat goed te realiseren valt lijkt mij. Heeft iemand hier toevallig al enige ervaring in? Kf kan mij vertellen hoe je dat het beste stapsgewijs aanpakt?

Groetjes,
Jeffrey

Volgens mij is daar op het Australië deel van dit forum veel over te vinden, of op andere sites :slight_smile:

1 like