Emigreren met huishoudelijke apparaten naar Canada

Hallo allemaal,
weet er iemand of ik mijn huidige huishoudelijke toestellen kan gebruiken in Quebec mits een adapter in te pluggen in de stopcontacten?
Wie is reeds geëmigreerd naar Canada met een volledig huishouden en wat zijn jullie ervaring?
Wat kan, kan niet, zeker doen, …
Graag tot mails
Groetjes,
Nicole

Alleen voor een ‘kleine’ zoals lampje of haardroger. Punt is dat je naast de adapter ook een transformator nodig hebt (110 naar 220 V), die zijn erg groot en erg snel warm wordend als je voor hoog Watt-aantal en langer achtereen ingeschakeld zou gebruiken.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Hoi Nicole,

Apparaten als de fotocamera met oplader, laptop, sommige grote computerkasten (mits er op de voeding een schakelaar zit) en andere elektronica die geschikt is voor reizen kun je gewoon meenemen. Grote huishoudelijke apparaten als koelkast, vriezer, wasmachine, droger, vaatwasser, stofzuiger, etc. zou ik achterlaten (verkopen op marktplaats?) Die zijn doorgaans niet geschikt voor 110V en trekken te veel vermogen voor een betaalbare omvormer.

Zaken als een föhn verdienen meer aandacht, die zijn niet altijd zonder meer geschikt voor reizen. Gelukkig staat het doorgaans altijd op het apparaat met welk voltage het overweg kan.

Grote plasma-tv’s ook achterlaten, een wat ouderwetse beeldbuis zou je nog mee kunnen nemen (mits geschikt voor het voltage), Hi-Fi stereosets kun je meenemen en desnoods op een omvormer aansluiten.

Zoek alvast goedkope adressen voor verloopstekkers of laat een handig iemand in je omgeving een europese tafelcontactdoos aan een Canadees netsnoer schroeven. In Québec ben je snel aangewezen op La Source voor verlooppluggen en daar betaal je je blauw! (10 dollar voor een ongeaarde verloopplug.)

1 like