Heeft iemand enig idee waar je (bij voorkeur in Nederland) voedingskabels kan krijgen die geschikt zijn om in Canada te gebruiken? Het gaat mij om kabels die betrekking hebben op notebooks, opladers voor accu’s van fototoestellen en diverse randapparatuur.
Ik bedoel dus alleen de kabel van het stopkontakt naar de converter. Heb me al suf gezocht op internet maar kan niets vinden (behalve verloopstekkers).
Destijds heb ik een handjevol kabels zelf kunnen regelen tegen enkel de verzendkosten + een symbolische euro voor de moeite. Als technicus hang (of eerder: hing) ik veel rond op techniekfora. Veel mensen die een apparaat kopen, krijgen er vaak zowel een Europese als een Amerikaanse voedingskabel bij. Kortom: diverse mensen hadden de kabels nog gewoon op de plank liggen en konden er niets mee.
Dit zijn wel de kabels met ‘euroconnector’ (ironische naam, niet?). Dus het type connector die je in de netvoeding van een grote pc-kast stopt.
Het enige probleem is dat de betreffende site een reglement heeft dat je onder een x aantal posts niet in het kopen/verkopen gedeelte mag deelnemen.
Voor allen die een voedingskabel nodig hebben voor de USA en/of Canada (voor bijv. een laptop, oplader voor batterijen etc) tijdens vakantie of emigratie: hier zijn ze te krijgen.
Waarom al die extra kabels? Ben vorig jaar met alleen een verloopstekker en mijn orginele kabels van mijn Laptop, fotocamera, telefoon, mp3 naar Canada geweest en alles is normaal op te laden en te gebruiken.
Ja, voor een paar weken vakantie hadden wij ook genoeg aan één adapter. Nu gaan er echter 2 laptops, verschillende USB-apparaten, fototoestellen, imagetank etcetc mee. Dingen die je (wij) normaal gesproken niet op een vakantie meenemen (meestal alleen fototoestellen). En dan wordt het wel een heel rommelig gedoe met allemaal adapters. Vandaar ipv een aantal adapters nu een aantal USA-stroomkabels (die overigens min of meer net zo duur zijn als een adapter…).
Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat de meeste van onze apparaten van 220V ook op de 110V werken en als je veel spullen mee neemt het natuurlijk idioot is om voor elk apparaat een verloopstekker mee te nemen snap ik ook wel.
Het ligt beslist aan mij, maar als ik voor de opladers van m’n iPhone, laptop,batterijoplader voor camera, E-book een stekkerdoos meeneem (zodat is er een paar tegelijk kan opladen) wat heb ik dan nodig?
Heb gekeken naar de link die Yukon doorgeeft maar ik kom er niet uit(Als het kan bestelnummer doorgeven).
Ik heb wel zelf al een stekker met die platte pootjes.
Als er een transformator tussen het apparaat en de stekker zit heb je voor jouw stekkerdoos alleen een adapter nodig. De adapter (reisstekker) heb je nodig om jouw stekkerdoos in het (Canadese) stopcontact te kunnen steken en de trafo’s om de spanning aan te passen. Deze stekkers heb je al voor een paar euro. Hier de link naar een voorbeeld: http://www.allekabels.nl/Reis-Stekker-/-Adapter/1244/1041956/Reisstekker-set.html
Die adapter heb ik dus. Voor mijn Imac heb ik een transformator waarop staat
input 100-240 Volt.
De oplader voor mijn camera accu MH-18a geeft aan Input 100-240V, 50-60Hz 0.25A
Output 8.4V 0.9A
Dat zou dan toch moeten kunnen.
Ik heb in Nederland bij de Karwei een tafel stopcontact gevonden zonder vast snoer, maar met een zg. Euro aansluiting (de zelfde waar je bij je PC het snoer in stopt.) Die gebruik ik in combinatie met een Amerikaans PC snoer. Je hebt dan 3 of vier aansluitingen voor laptop, camera of telefoon lader etc. Natuurlijk wel controleren of de aparatuur kan werken met 110 Volt / 60 Hz. In mijn ervaring is dat mogelijk met bijna alle moderne laptops. Ik heb even gekeken op de site van futureshop.ca en daar staat zo’n amerikaans snoer op voor CAD 24. AIk heb er eventueel ook nog wel een over. stuur even een PM.
Ik heb inmiddels de nodige kabels en stekers. Was inderdaad ook van plan een Nederlands powerblok mee te nemen en deze te voorzien van Canadese steker. Overigens kosten die voedingskabels hier ca € 3 a 4.