Stroom convertor?

Hey,

We gaan een aantal weken door Canada reizen met een camper en ook een aantal dagen bij iemand thuis zitten. We nemen ook electrische apparatuur mee, zoals MP3-speler (opladen via stopcontact), laptop, camera enz. Wat voor ding heb ik nodig om deze dingen daar goed te kunnen opladen (in zowel camper als bij iemand thuis)? Aangezien de stopcontacten daar anders zijn en ook nog eens een ander voltage hebben.
Mvg,
Jeroen

Hallo Jeroen,

Ze hebben in Canada overal 110 volt, dus kijk goed op je appartuur of ze hier tegen kunnen. En als deze dus van 110-230 volt aan kunnen, dan is het meestal geen probleem. Het duurt alleen wat lang soms. Denk wel aan een verloop setje voor de stekkers want de europese stekkers passen niet.

Dit staat er op de adapters bij ‘AC input’ van de apparaten die ik wil gebruiken:
Videocamera: 100 - 240 V, (50-60 Hz), 0,35 - 0,18 A
Digi. fotocamera: 100 - 240 V, (50/60 Hz), 0,17 A (100V) - 0,10 A (240V)
Mp3-speler (accu): 100 - 240 V, (50/60 Hz), 350 mA
laptop: 100 - 240 V, (50/60 Hz), 1,5 A

Deze apparaten kan ik dus gewoon gebruiken zonder een of andere converter? Ik heb al een wereldstekker (had ik nodig voor Maleisië), dus heb geen verloop setje meer nodig.
De voltage kan hij bij alle dingen dus wel aan, maar gaat dat ook goed met de Amperes, of maakt dat niet uit?
Mvg,
Jeroen

Hallo Jeroen,

Alle aparatuur is 100-240 V dus je kunt de apparatuur gebruiken, zonder coverters want ze werken binnen 100-240 V, ze passen zich dus automatisch aan. Het opladen van duurt alleen wat langer. Vaak staat in de handleidingen van dit soort apparatuur wel het een en ander vermeld neem dit voor de zekerheid even door als je deze nog hebt.
Ik wens je een prettig verblijf in Canada, het is een mooi land en de mensen zijn erg vriendelijk en schrik niet dat je op de meest vreemde plaatsen een langgenoot tegen komt.