Hallo iedereen,
wie kan mij vertellen welk de beste manier is om een huis te vinden en kopen?
kan dit zonder gebruik van Immo-diensten?
welke regio’s hebben aantrekkelijke uitzichten?
ps:ik verkies binnenland boven kust…
groet
Hallo iedereen,
wie kan mij vertellen welk de beste manier is om een huis te vinden en kopen?
kan dit zonder gebruik van Immo-diensten?
welke regio’s hebben aantrekkelijke uitzichten?
ps:ik verkies binnenland boven kust…
groet
Hoi Ronda,
Op de site ‘‘poort van Spanje’’ staat heel veel informatie over emigeren/huis kopen in Spanje.
Met onder andere links naar makelaars die woningen in Spanje aanbieden.
Let wel op; volgens mij moet je een NIE nummer hebben om een huis in Spanje te kopen.
Dit kan je aanvragen bij de ambassade en daar gewoon zeggen dat je in Spanje een huis wilt kopen. En vraag altijd goed na (als je een huis koopt met land) of je mag bouwen op dat stuk grond en als er wat opstaat, van wie dat is!
Ik ken zelf mensen die wonen aan de Costa Azahar vlakbij Vinaros.
Dit ligt ongeveer 2 uur van Valencia, 30 minuten van Peniscola en Benicarlo.
Het is hier nog niet heel erg toeristisch. Dus misschien ook een optie ook al verkies je het binnenland boven de kust.
Hartelijk dank C,
zal je tip zeker gebruiken.
groet
R
Dat kan zeer zeker. Zo heb ik mijn huis ook gekocht. In Spanje worden veel huizen gelijktijdig via een makelaar en privé aangeboden.
Inderdaad goed uitzoeken of het huis schuldvrij is, wie de eigenaar is, of er gebouwd mag worden en erg belangrijk: of het wel verkocht mag worden.
Het kadaster van de betreffende gemeente is waar je zeker heen moet om de papieren na te lopen.
Met wie ga je trouwens emigreren alleen of met partner/kinderen?
Hallo Anouk,
het is momenteel nog erg vaag maar ik heb geen kinderen om mee rekening te houden,
ik denk op een dag , na nog wat jaartjes werken hier (ik heb ook een bijberoep met pand dat ik afbetaal), dat ik ergens in’t zuiden iets huur voor een jaartje,
op zoek naar de juiste plek en wie weet hoeveel wijzer we intussen niet geworden zijn, hé.
De mensen wil ik snel mee in contact komen en ik geloof dat je met communiceren al erg ver komt.
Het huis op zich hoeft niet zoveel te kosten, want ik probeer erg veel zelf te klaren,zie je.
Ik ga er niet zozeer heen om ‘niks’ meer te doen, eerder om mezelf te tracteren op een tweede start in mijn leven.
Heb steeds al een boontje gehad voor de Spaanse cultuur van jongsaf aan.
De droom is er al, nu nog in de praktijk verwezenlijken.
H.
Als je de taal spreekt is wel het makkelijk, anders zijn (vind ik) Spanjaarden erg stug…
En ze zijn aardiger als je in ieder geval je best er voor doet om Spaans te leren!
Wel slim om eerst wat te huren zodat je eerst kan wennen om in een ander land te wonen en alles om je heen te moeten missen.
Succes
Lijkt mij vrij logisch. Spanjaarden zijn (afhankelijk van waar in Spanje) niet erg goed in talen, en waarom zouden ze Engels moeten kunnen spreken in hun eigen land…
Stug is denk ik niet het juiste woord, meer terughoudendheid omdat ze het niet begrijpen.
Nederlanders verwachten van immigranten ook dat ze NL spreken, of heb ik dat mis…
Ja dat verwachten wij wel maar wij zijn wel weer zo dat als ze het nog niet kunnen, proberen een andere taal met hun te spreken…dus daarom stug…
Dat komt omdat veel NL die mogelijkheid wel hebben, een andere taal spreken. Probeer maar es in UK iemand iets anders te laten spreken dan Engels…waarom zouden ze? Het gaat erom dat als je langere tijd in een land verblijft (langer dan een normale vakantie periode) je de taal dient te leren. Uit respekt voor het land en de mensen, je woont er immers, en vnl ook voor jezelf, het maakt alles een stuk makkelijker.
Per slot van rekening mag je niet verwachten dat het land je aan jou aanpast. Daarom heb ik ook zo´n hekel aan veel overwinteraars hier in Spanje. Grote bek over van alles en nog wat, dit deugt niet, dat deugt niet, maar aanpassen en de taal leren is er niet bij!! Opzouten!
Of je past je aan en als je dat niet wilt moet je niet zeuren en mag je blijven en anders lekker terug naar je eigen land.
PS: anders krijg je Mallorca taferelen waar Duitsers hun eigen winkels in hun eigen dorpen hebben, hun eigen taal blijven spreken, waar ze zelfs een politieke partij hebben opgericht! NOT DONE.
Iets meer aan Engels doen in Spanje zou geen kwaad kunnen … Het gaat er ook niet om dat het land zich aan jou aan past… Ik vind als jij in een toeristisch gebied komt er gewoon ook Engels gesproken moet worden!
En ik ben het met je eens als je voor langere tijd er bent moet je gewoon de taal kennen…
Maja jullie maken het de buitenlanders ook niet makkelijk met Catalaans en Spaans haha
Ik denk dat het Engels in toeristische plaatsen meer dan toereikend wordt gesproken. Mijn ervaring op de Can. Eilanden en de Balearen is dat in de hotels, restaurants en winkels er een dusdanig niveau is dat men altijd goed wordt geholpen. In de minder toeristische plaatsen is het misschien anders… En mbt Catalán, tja daar kan je Basks , Gallego, Mallorquin, Menorquin en Andaluz zonder problemen aan toevoegen en dan ben ik er nog een aantal vergeten…
Nou goed ik ben in Valencia geweest en moest toch erg me best doen om uit te leggen dat ik geen Spaans sprak en dus niet begreep wat de verkoopster tegen me zei…
Que mala suerte. Even off topic: ben je daar ook in het aquarium geweest?? Daar wil ik nog altijd een keer heen.
Nee ben niet in het aquarium geweest, was er maar kort. En het is zeker jammer maja voor de rest is het een prachtig en leuk land hoor!