Hallo, wie kan mij meer info geven over de kosten van levensonderhoud op een van de ABC-eilanden. Het gaat mij om de vaste kosten zoals; gas, water en licht, lokale belastingen, Inkomstenbelasting, verzekeringen, kosten van levensonderhoud.
Mij is namelijk een baan aangeboden en het salaris is ongeveer Naf 5.000.
Ik wil weten of je hier goed van rond kan komen met een gezin van 2 volwassenen en 4 kinderen? Het gaat om een job voor minimaal 5 jaar.
Ook zou ik willen weten waar ik moet kijken voor woonruimte met reëele woonlasten.
Alle info is welkom.
Groetjes Ron.
Op welk eiland ?
NAF is alleen nog op Curacao, dus vraag me af waarom dan op het Aruba forum posten ?
5000 is een fors salaris voor de Antillen, maar…met 2 volwassenen en maar liefst 4 kinderen wordt het weer een ander verhaal. Schoolgeld is hoog (ong. 600 NAF per maand per kind) en op Curacao zijn plaatsen op scholen niet makkelijk te vinden.
Elektriciteit en water kosten een fortuin, dus 5 airco’s aan gedurende de nacht en je praat over 1000 NAF elek kosten per maand. Op die manier wordt 5000 NAF heel snel heel weinig.
Wanneer je met 2 personen zou zijn zou ik zeggen: ‘doen’, maar met 4 kinderen zou ik zeggen: ‘laat maar zitten’ is onbetaalbaar.