elephant experience khao sok

Wij willen tijdens onze rondreis naar Khao Sok gaan.
Ik zag op internet de elephant experience ( 2 nachten) met allerlei activiteiten incl.
Hierover lees ik veel positieve ervaringen. Nu vraag ik me af of het in verhouding veel duurder is dan een andere plek ( omdat wanneer je alleen een accommodatie boekt, je ook nog vervoer moet betalen, waarschijnlijk wordt dat vanaf Krabi, de activiteiten die je wilt doen etc.
Wie is hier ook geweest en kan mij vertellen of de prijsopgave 321 euro ( package 2 n) redelijk is? Of toch beter een andere accommodatie en daar act. boeken?
Deze plek/ accommodatie staat wel op de nr. 1 op zoover/ tripadvisor.

Hallo jollyjuttie

persoonlijk heb ik geen ervaring met Elephant Experience op Khao Sok. Ik heb even op de site zitten kijken en ik vind dat je je moet afvragen of je daar wel naartoe wilt.
Ze maken daar gebruik van haken om olifanten in het gareel te houden. Dit is natuurlijk pure diermishandeling.
Deze haken dringen diep door in de huid waardoor er vreselijke wonden ontstaan.
Er zijn immers (weliswaar elders in THailand) diervriendelijke alternatieven, zoals bijvoorbeeld het Elephant Nature Park in Chiang Mai of Boon Lott’s Elephant Sanctuary.

[ul]
[li]Olifantenshow? Niet doen! Olifanten ondergaan vaak wrede trainingen en zware lichamelijke en geestelijke mishandeling.[/li][li]Olifantenritje? Stap niet op! Je zou het niet zeggen, maar de rug van een olifant is te zwak om mensen te dragen.[/li][li]Olifant aan de ketting? Niet diervriendelijk! Olifanten staan vaak een groot deel van de dag en hele nacht vast.[/li][li]Gebruikt de mahout een haak? Dierenmishandeling! De haak wordt gebruikt op gevoelige plekken om met pijn commando’s kracht bij te zetten.[/li][li]Baby-olifantjes trekken bezoekers, maar de kans is erg klein dat ze ooit in het oerwoud worden vrijgelaten.[/li][/ul]

Hou je van olifanten? Bekijk ze dan in een natuurlijke omgeving en stap van de olifant af.

1 like

Hoi jollyjuttie
Kijk hier even http://www.treetopsjunglesafaris.com/

Je doen een 3 daagse safari voor minder dan 160 euro inclusief accommodatie, alle transport en eten.
Optie is een olifanten safari voor een 20 euro pp extra.

Ik ben er geweest :slight_smile: