Ik ga voor 9 maanden naar Thailand stage lopen…in het noorden! Maar wat ik wil weten is wat ongeveer de prijzen zijn van de mobiele telefoons en andere electronica producten?scheelt dat veel met de nederlandse prijs?
Groeten Bas
Ik ga voor 9 maanden naar Thailand stage lopen…in het noorden! Maar wat ik wil weten is wat ongeveer de prijzen zijn van de mobiele telefoons en andere electronica producten?scheelt dat veel met de nederlandse prijs?
Groeten Bas
Over het algemeen zijn electronica producten niet veel goedkoper. Het kan iets schelen maar veel is het niet. Het zijn goederen die over de hele wereld verkocht worden dus die kunnen niet opeens in een ander land veel goedkoper zijn anders gaat iedereen ze verschepen natuurlijk. Lokale producten zijn wel veel goedkoper maar zoer ik weet is er geen Thaise producent van mobiele telefoons ![]()
Witgoed is over het algemeen goedkoper in de West Europese landen. Meer concurentie en klanten hier dus lagere prijzen. Maar als je niet emigreert dan schaf je dat soort zaken toch niet aan. Bij verschepen of meenemen van produkten speelt invoerrechten en belastingen ook altijd nog een rol. Mobieltjes zijn idd min of meer hetzelfde qua prijs. Dat geldt hetzelfde voor computers.
Ik heb gehoord dat bv een I-pod zo’n €120.- goedkoper is in Bangkok.