Aankopen in Vietnam

Hallo,

Ik vroeg mij af of de electronische aankopen in Vietnam net zo goedkoop zijn als in de rest van Azie. Misschien dat de ervaren Vietnam kenner(s) hier een antwoord op kan geven?

Groeten Bart

Hi Bart,

Nee, ze zijn niet goedkoper, de meeste vietnamezen, die geld hebben, gaan naar Singapore shoppen.

Btw, als je naar Vietnam gaat, neemt niet onnodige luxe spullen mee.
Laat het niet verrassen, zoals spullen in je kamer bloot laten staan.
Niet dat alle vietnamezen zo slecht zijn, maar net zoals de rest van de wereld, heeft Vn ook zijn dingetjes. Vooral in grote steden.
Als je onderweg bent, laat je spullen niet rond slingeren. Ik ben er getuige van een incidentgeweest , dat een man net zijn mobiel open deed langs een straat, werd het er meteen afgerukt van zijn hand door 2 jongens op een brommer en wegreden. Die man kan alleen nakijken met een verbaasd gezicht.
Ik moest nu lachen als ik nu aan zijn gezicht terugdenk.

Mvgs

Hallo Bart,

Helemaal met Traunuoc eens, is niet goedkoper en de nieuwste modellen zijn zelfs wat duurder.

Wat wel veel goedkoper is zijn de belminuten. 0.15 tot .20 euro per minuut voor het bellen naar Nederland. De toestellen dus niet!.

Advies
Is wissel je kaart in een pre paid kaart gekocht in Viet Nam in je telefoon of een oude telefoon en je bespaard echt veel.

Ik heb mijn normale telefoon altijd bij voor noodgevallen en de tweede met vietnamese kaart voor het bellen.

Wanneer je rond nieuwjaar gaat wordt dit pre paid tegoed verdubbeld.

gr
Ton.

Hi

In bijna alle hotels in Vn heb je internet tot je beschikking. Dus yahoo, skype enz. kan je gebruiken.

Voor je oude telefoon kun je best voor een redelijk prijs verkopen of als cadeau geven, ze zijn er super blij mee.
Ze denken van, spullen uit het westen zijn de best (al is dat made in china ). Want er wordt behoorlijk veel vervalst, nep uit china. Dus geen Iphone maar iphonee… of weet ik veel wat er op lijkt.

Als je dingen koopt in Vn, let er veel op dat je alles controlleer, voordat je weggaat. Want terugkomen en ruilen, wordt een helse karwei.
Altijd afdingen, vast van tervoren de prijs afspreken.
Ik weet dat het lastig is, maar zo is het leven in Vn.

Eerste dag voor de taxi naar hotel, gebruik altijd Mai Linh taxi of je eigen hotel laten regelen.

Mvgs

Jammer, ik had gehoopt dat ik daar een goedkope Ipad daar kon fixen!

Het is inderdaad een goede tip om daar een simkaart te kopen. Daar had ik niet zo snel aan gedacht. Dat zal me een hoop belkosten besparen!

Bedankt voor de reacties!

Groeten Bart