In El Nido is nu 1 atm geinstalleerd dus men kan vanaf nu daar in het dorp geld pinnen, dus voldoende cash meebrengen is verleden tijd.
Hai Bart, wanneer was jij daar? En weet je toevallig ook of je in Bohol en Boracay kunt pinnen?
Op Boracay en Bohol geen probleem met pinnen. In El Nido was altijd het probleem dat er gen 24 uur per dag elelktrisch is, en dan die ATM dus wanneer er geen stroom is off/line is . Hoe ze dat dan nu hebben opgelost weet ik niet, wellicht een generator, die draaid wanneer de officiele stroomvoorziening uitvalt.
Je kan op de ATM locator kijken waar in Bohol en Boracay de ATM zijn.
ook in ginoog een plaatsje halverwege PP en el nido is een atm die internationale kaarten accepteert, een atm met filipijnse kaarten (landbank) hadden ze ook in el nido altijd al!
Ik zou er toch voor zorgen dat je genoeg geld pint in PP want de automaten in el nido en GNG zijn vaak offline, ofwel leegepind. Het kan dan weer een paar dagen duren voordat xze worden bijgevuld. Geld wordt namelijk alleen maar per vliegtuig vervoerd vanaf de banko central, dit ivm overvallen die vaak heel geweldadig worden uitgevoerd, men durft dan geen lange afstanden per boot of ‘armoured car’’ c.q. geldtank uit te voeren. Zeker in de periferie (=alle gebieden buiten MNL)zijn er professionele overvallers genoeg; bjv. mafia, piratene terroristen van El Qaida die met zware wapens er geen been in zien om een complete geldtank met een bazooka aan gort te schieten waarbij de bestuurders het leven laten maar het geld in het rond vliegt, vandaar.
Ginoog ? Ik denk dat je Roxas bedoeld tussen PP en El Nido, daar zit al jaren een ATM, hoewel die in het begin geen buitenlandse kaarten accepteerde
@ Pilover
Een zeer verstandige tip van U om toch vooral ook in PP een appeltje voor de dorst te pinnen, In PP zijn wel zo een 20 stuks ATM,s dus is er altijd wel eentje te vinden die het doet en waar ook geld in zit. Ik pin zelf meest bij BPI bank.
Verstandig is ook om alleen bij banken te pinnen waar je ook naar binnen kan, moch je pasje ingeslikt worden. In PP in de NCCC Mall staat er ook een hele rij ATM,s , maar word je pasje daar ingeslikt heb je een probleem.