El Camino de los Siete Lagos

Hallo,

met een huurauto, een 4wd, wil ik via Paso Mamuil Malal (Tromen Pass) Argentinië binnenrijden, vervolgens via ruta 234 (El Camino de los Siete Lagos) naar het zuiden, om daarna via Paso Cardenal Antonio Samoré het land weer te verlaten.

Ik reis alleen, voordien ga ik via BsAs, Mendoza, Santiago en Talca. Er na ga ik via Puerto Montt en Punta Arenas naar Ushuaia.

Hoe goed of slecht zijn de wegen daar?
Moet ik speciale papieren aan de grens laten zien of hebben?
Waar moet ik op letten als ik lifters oppik?
Zijn er aanraders op het gebied van eetgelegenheden en slaapaccommodaties?
Is wildkamperen of slapen in de auto daar toegestaan?
Naar mijn schatting zou dit in twee dagen te doen moeten zijn. Zit ik er dan ver naast en waarom?

Alvast bedankt voor jullie tips, ideeën, waarschuwingen en trucjes.

De Tromen-pas is geweldig, je rijdt letterlijk tussen de vulkanen door. Een heel groot gedeelte is al geasfalteerd, maar nog niet alles. Toch is het, zeker met een 4x4, geen enkel probleem. Van Tromen via de 7 Lagos naar Samoré is prima in een dag te doen, maar ik raad aan om te overnachten in San Martin de los Andes (klein stadje) of Villa la Angostura (dorp). Tussen deze 2 plaatsen is de weg geasfalteerd, op een stuk van zo´n 60km na. Mooie route om te doen.

Hou er rekening mee dat een speciale verzekering verplicht is als je van Chili naar Argentinie rijdt. Verder papierwerk weet ik niet, maar er zijn genoeg mensen op het forum die dit wel weten, of gebruik de zoek-functie even. Lifters oppikken is in principe geen probleem (ik doe het zelf geregeld hier in Bariloche), maar jij bent wel verantwoordelijk voor je passagiers. Als iemand geen gordel omheeft, betaal jij de boete :slight_smile: Bij het overgaan van de grens zou ik overigens geen lifters meenemen, om eventueel gezeur te voorkomen. Laat ze net voor de grensovergang uitstappen en op eigen houtje de grens overgaan.

Wildkamperen is voor zover ik weet toegestaan, maar ik zou de voorkeur geven aan een hotelletje in San Martin of Villa la Angostura zoals gezegd.

1 like