Vanuit Argentinie met huurauto een paar dagen naar Chili??

Wij willen vanuit Salta, via Purmamarca en de passo de Jama naar San Pedro de Atacama. Daar een aantal dagen blijven en dan via de Passo de Sico en San Antonio de los Cobres (weg nr 51) naar Cachi (via weg nr 40).
Heeft iemand ervaring in dit “rondje” en mag je met een huurauto de grens van Chili over??

Voor het rondje via San Antonio de los Cobres naar Cachi heb je toch wel een 4x4 nodig vind ik, mijn advies is eigenlijk om dat gewoon niet te doen. Maar daar kunnen Alex en Rijkje van La Casa Hernandez vast gedetailleerdere informatie over geven. Om met een huurauto de grens over te steken heb je papieren nodig die de verhuurder moet verzorgen, maar dit moet je dan wel van tevoren aangeven (minstens een week als je zeker wilt zijn dat het in in orde is).

Hola Gima01,

Ben het eens met Jack…
Het stuk ruta 40 tussen San Antonio de los cobres en Cachi zou ik zeker afraden om te doen…
Heb het zelf 1x eerder gedaan (Van Cachi naar boven), maar het is “billen knijpen”, te steil, te gevaarlijke bochten en te diepe afgronden…

De meeste gidsen vermijden dat stuk ook…Als je pech hebt met 2 lekke banden,dan heb je ook echt pech… met grote vertragingen, gewoon omdat het een te geisoleerd stuk is, geen tel signaal,geen dorpje ect… Het wordt wel gedaan, het is bij sommige reisagenten onderdeel vd route naar Tolar Grande, maar dit zijn proffesionals!!

En ja je gehuurde auto heeft extra papieren nodig om de grens over te gaan…

Er blijven nog genoeg mooie wegen/routes over om Salta en haar omgeving te verkennen,zekers!!..
En zou (zelf) de bus pakken van Salta naar San Pedro de Atacama…

Hoop dat je hier wat aan hebt, genietse met de verdere voorbereiding!!

Alex y Rijkje
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)