Autohuren in Chili

Hallo!

Heeft iemand ervaring/tips voor het huren van een auto in Chili?
We overwegen om een enkele reis per huurauto te maken van Santiago naar Punta Arenas. Ik heb via een reisbureau inmiddels wel de meerkosten (ci. € 700,-) doorgekregen om een huurauto van Santiago in Punta Arenas in te leveren. Onduidelijk is echter of een four-wheel drive verplicht of aan te raden is vanwege slechte wegen in Patagonie. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips?

Alvast bedankt!

Groet, Lotte

hallo, een 4x4 hoeft volgens mij niet per se maar, je hebt wel meer comfort en is allemaal wat steviger gebouwd zodat je minder kans hebt op stukken door gaten in de weg etc.
die 700,- vallen me nog mee, ik had nog wel meer verwacht.
wij zijn 3 jaar geleden van santiago naar puerto montt gereden (1000km. enkel) en mede door de extra kosten ook weer terug, omdat wij ook vaak de bergen in reden hadden we een 4x4.
ook zul je wel extra moeten betalen om met een huurauto argentinie in te mogen.
en de route rondom de vulkaan chaiten is afgesloten en dat zal nog wel een hele tijd zo zijn.
gezien de hoge extra kosten zou ik het niet doen.
zoals ik al zei hebben wij 3 jaar geleden het merengebied bezocht en gaan we dit jaar naar patagonie met een huurauto zodat we ook veel meer tijd hebben om ook alles goed te kunnen bekijken.
de afstand santiago-p.arenas is niet te onderschatten en eigenlijk te groot om die in 1 keer te bezoeken, hoewel ik niet weet hoelang je gaat.
succes.

Heel erg bedankt voor deze informatie. Ik heb ooit een half jaar in Chili gezeten voor stage en heb toen nooit de gelegenheid gehad om helemaal naar het zuiden te gaan, dus dat zou ik graag deze winter willen doen (we hebben ruim 3 1/2 week). Maar we zullen inderdaad nog eens goed moeten overwegen hoever we willen gaan en of we niet beter een stuk per vliegtuig of bus willen afleggen.
Op welke manier hadden jullie destijds de 4*4 gehuurd? Via reisbureau in NL, internet of daar en bij welke maatschappij? En weet je ongeveer nog hoeveel dat kostte?
En vanaf waar tot waar gaan jullie dit keer patagonie bezoeken?
Groet, Lotte

ik had toen via internet geboekt voor 3 weken betaalden we toen iets van 1500 dollar bij www.lys.com of zoiets voor een suzuki grand vitara met verz., tax en vrije kilometers
wij vliegen in december naar santiago en dan meteen door naar puerto montt waar we een dag later met de navimag boot varen tussen de fjorden door naar puerto natales in 4 dagen.
daar pikken we een dag later de huurauto op en rijden dan naar torres del paine waar we 4 dagen dagtochten gaan maken (met huurauto), daarna verder naar el calafate waar we 3 dagen blijven(perito moreno + excursies), dan naar el chalten voor 3 dagen (wandeltochten), daarna via rio gallegos en rio grande door naar ushuaia voor 3 dagen (vuurland+excursies) en daarna naar punta arenas voor 3 dagen (excursies) vanwaar we weer terugvliegen naar santiago (2 dagen) en dan weer naar nederland.
de huurauto kunnen we zonder meerkosten achterlaten in punta arenas.
de navimag boot kostte 1000 dollar pp. www.navimag.com (is al weer 25% duurder geworden geloof ik).
autohuur all in kostte 1500 dollar voor 18 dagen 4x4 nissan terrano.
als er vragen zijn hoor ik het wel
succes

Nogmaals ontzettend bedankt voor deze informatie. Ik denk dat we onze reisplannen toch maar iets aanpassen en wellicht ook een deel per vliegtuig gaan afleggen. Mocht ik nog vragen hebben dan zou ik heel graag weer gebruik maken van jouw ervaringen!
groet, Lotte

Hallo!

Ik wil volgend jaar graag rondreizen door Noord Chili en ik wil graag de volgende plaatsen zien: Antofagasta, Calama, San Pedro, Iquique en Arica. Ik wil graag een auto huren in Antofagasta en deze weer inleveren in Arica, zodat ik vanaf dat vliegveld weer nar huis vliegt. Weet iemand om zoiets mogelijk is? Of zijn er suggesties?

Groetjes,
Jennifer

Probeer Hertz, die hebben kantoren in Antofagasta en ook in Arica, en ook op de vliegvelden van beide steden.

http://www.hertz.cl

:vak02:

Ik kom bij deze site op ruim 19.000 euro! is dat normaal?
En bij veel sites kun je ook pas auto’s huren vamaf 22 jaar… is dat overal in Chili?

Ik vermoed dat er een groot gedeelte van dat bedrag drop off kosten zijn, die zijn vaak gigantisch hoog.
Voor hoelang wil je een auto huren, wat voor type en in welke periode?

Heb je trouwens niet een nulletje teveel gerekend? 1.900 Euros lijkt me een wat redelijker bedrag, wat ook weer afhankelijk is van hoeveel dagen en het type auto…

het beste en goedkoopste lijkt mij om een auto te huren in calama en een stukje naar beneden te rijden naar antofagasta dan door naar san pedro, iquique en arica en weer terug naar calama waar je de auto weer inleverd
ik weet niet hoeveel tijd je hiervoor hebt maar je spaart in elk geval een aardig bedrag uit aan drop off kosten en vliegen op en vanaf calama is ook goedkoper als terugvliegen vanaf arica.
wij huurden een suzuki grand vitara voor 3 weken voor $1500,- incl. vrije kilometers, verzekering en tax bij econorent in calama
het klopt dat je 22 of 23 moet zijn om een auto te kunnen huren, ook moet je oficieel een internationaal rijbewijs meenemen wat je kunt halen bij de anwb voor €25,-.

Oke, ja vanaf Calama vliegen kan natuurlijk ook dat klinkt allemaal goed. Maar helaas, ik ben pas 20 en mijn reisgenoot 21 dus kunnen we niet met de auto :frowning:
Het openbaar vervoer schijnt ook goed te zijn dus dan moeten we dat maar proberen… Wilde graag van tevoren alles regelen en uitstippelen zodat we niet voor al te grote verassingen komen te staan. Weet iemand een website waar je busstations kan zien of iets dergelijks?

ps ik heb trouwens een maand de tijd

De meeste rent-a-cars vragen inderdaad een minimum leeftijd van 22 jaar.
En een auto kopen en weer verkopen aan het eind van de reis is ook een heel gedoe, zeker als je maar een maand blijft.

Gelukkig is er een goed netwerk van bussen in geheel Chili (en Zuid-Amerika). Het grootste busbedrijf heet TurBus. Dit is hun website.

Over het algemeen is het niet nodig om bussen ver vooruit te reserveren, je zou dit ook lokaal kunnen doen, enkele dagen voordat je doorreist naar de volgende plaats, maar soms kun je zelfs gewoon op het busstation verschijnen en alsnog een bus boeken. Dit hangt vooral af of je gedurende de week reist of tijdens het weekend.

:vak02:
Groeten,
Grietzen

Oh super, zo’n site zocht ik bedankt!
Wat goedkoop zeg, met de bus reizen! was dat in NL ook maar zo