We hebben een rondreis gepland in Chili en zijn van 1 t/m 14 november in Patagonië. Graag willen we hier een auto huren om de route af te leggen.
Weet iemand wat tegenwoordig de permit kost om met de auto de grens met Argentinië te passeren en hoe lang het duurt om deze aan te vragen?
Alvast bedankt.
Martin en Henriët
Sommige rent-a-cars doen de papieren om naar Argentinie te gaan er gewoon bij terwijl je er bij andere rent-a-cars er om moet vragen (en bijbetalen!). Is dus sterk afhankelijk waar je wilt huren.
Als je van plan bent om alleen Chileens patagonie te bezoeken zou je kunnen overwegen om een auto te huren in Temuco, Pucon, of Puerto Montt en daar ook weer in te leveren en een andere auto te huren in Punta Arenas of Puerto Natales voor zuid-patagonie.
Je kunt gemakkelijk een vlucht boeken van Puerto Montt naar Punta Arenas, dat scheelt je enkele dagen door Argentinie rijden met een auto…
Hoi Grietzen,
Bedankt voor je reactie!
We vliegen inderdaad naar Punta Arenas, en vanaf daar ook weer naar Santiago dus leveren de auto ook weer in in Punta Arenas. We trekken dus alleen, tijdens die periode, door Zuid-Patagonië.
Heb je ervaringen met verhuur-maatschappijen waarbij de benodigde papieren voor Argentinië zijn inbegrepen? Is verstandig om de auto al in Nederland te boeken?
Alvast bedankt voor je reactie.
Martin en Henriët
wij hadden een wat oudere 4x4 nissan mistral gehuurd bij www.chetkarrentacar.com voor 3 weken inclusief verzekering, grenspapieren, vrije kilometers voor 1500,- dollar.
de auto kun je zowel in puerto natales als punta arenas inleveren zonder meerkosten.
de permit voor de grensovergang moet je echt hebben want bij elke overgang willen ze dit zien, zorg ervoor dat je dit goed aangeeft wanneer je een auto boekt.
wij hadden al in nederland de auto gehuurd.
let bij grensovergangen goed op met etenswaren met name melkproducten en fruit, deze zijn namelijk streng verboden in te voeren en er staan flinke geldboetes op en er wordt flink op gecontroleerd.
In een eerdere post heb ik ooit een keer een link gezet naar een lijst van rent-a-cars in Punta Arenas.
Dit is die post:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=108551
Ik kan je verder niet adviseren over welke rent-a-car het beste is, want ik heb zelf nooit een auto gehuurd in Magellanes…
Succes!
:vak02: