We zijn bijna aan het einde van onze eerste Thailandreis . Het was indrukwekkend, adembenemend en hartverwarmend!!
Ook het niet georganiseerd reizen is ons 100% meegevallen.
We hopen van harte dat we nog een keer de kans krijgen om terug te gaan.
We zitten nu op Koh Lanta, woensdag reizen we terug naar Krabi en dan vliegen we donderdagochtend terug naar Bangkok.
Daar hebben we dan nog tot zaterdagavond.
Is het de moeite waard om nog naar floating market te gaan?
En maakt het dan nog iets uit waar we een hotel boeken?
En als laatste, is het het makkelijkste omdat in een tour te doen?
Groet vanaf prachtig Koh Lanta!!
Om alleen vanuit Bangkok de floating market Damnoen Saduak te bezoeken zou ik niet doen. Het Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho en Wat Arun heb je ongetwijfeld al bezocht, zo niet, dan mag je dat niet overslaan. Op zaterdag kan je ook nog naar de weekend market Chatuchak (JJ) die gigantisch groot is en waar echt alles verkocht wordt.
Als jullie nog een dagje actief willen zijn en Damnoen Saduak willen bezoeken, dan ben je altijd welkom om een dagje te komen fietsen en met onze tour ‘Colors of Damnoen Saduak’ mee te gaan. Sowieso is fietsen in Bangkok ook een echte aanrader dat je eigenlijk niet mag overslaan als je hier bent. Op deze manier zie je het echte Bangkok, ver bij de toeristische bezienswaardigheden vandaan.
Of stap bij de Chao Phraya rivier op de expressboot (met oranje vlag) en laat je naar Nonthaburi varen waar op de lokale markt veel eten verkocht wordt. Je kan eventueel vanaf Nonthaburi een longtailboot charteren naar het pottenbakkerseilandje Koh Kret.
Locatie van hotel maakt op zich niet zo veel uit. Bekende toeristische wijken met veel hotels zijn Sukhumvit, Silom, Siam en Khao San Road. Chinatown is ook een leuke omgeving om nog een paar dagen te verblijven. Leuk om zelf op eigen gelegenheid door Chinatown te slenteren en door de kleine steegjes te wandelen. Wel aardig is het om de Wat Chakrawat te bezoeken waar een paar zeer grote krokodillen liggen.
Dave, onze complimenten!! We hebben een fantastische dag gehad met een erg leuke gids! We hadden mazzel dat we de enigen waren dus we kregen een privé tour! Heel leuk om met een local te praten en veel uitleg te krijgen over alles. Am is een prettige gids die goed engels spreekt. Ik kan iedereen deze tour aanraden.
Ik moet zeggen dat de fietstour, colors of Damnoen of Saduak er leuk uit ziet. Ook met dat boom tempeltje en Amphawa erbij. Hij komt op mijn lijstje te staan.
Fijn om te lezen dat jullie genoten hebben van de fietstocht door het Amphawa district. Zo hebben jullie toch de drijvende markt Damnoen Saduak nog gezien en daarnaast lekker ontspannen door de omgeving gefietst ! Onze groepjes zijn nooit erg groot (max 8 personen), maar jullie waren gisteren de enige 2 personen voor de tour, dus inderdaad een prive-trip !
Alvast een goede vlucht terug naar Nederland !