tijdens onze 1e Thailand reis zullen we eerst 3,5 dag in Bangkok verrblijven om vervolgens door te reizen naar Kanchanaburi. We kunnen vanuit BKK de trein pakken naar Kanchanaburi, maar eigenlijk willen we ook nog de Damnoen Saduak bezoeken op de dag dat we naar Kanchanaburi zullen reizen. Is het een optie gewoon een tourtje te boeken met de combi Damnoen Saduak en river Kwai? Dan nemen we al onze spullen mee en reizen we gewoon niet meer mee terug naar BKK. Is dat verstandig? En wat kost dan zo’n tourtje?
Damnoen Saduak is een district in Ratchburee,je kan daar in het ratchburee busstation een ticketje kopen voor Kanchanaburi(men rijd er ongeveer 4 uur over van Damnoen Saduak naar Kanchanaburi met de bus!),zo moet je niet langs Bangkok passeren.
Je bent er het best vroeg bij in de ochtend. Je hebt het beste zicht uiteraard op het water, er zijn boottochtjes mogelijk. Damnoen Saduak ligt zo’n 80 km rijden van Bangkok.
En kan je het beste al heel vroeg vertrekken van uit Bangkok,je rijd er ongeveer 2 uur over om Damnoen Saduak te bereiken
De DS zou ik mooi laten voor wat het is, toeristische melk koe!
Waar je om te beginnen al veel te veel betaald om in de boot te kunnen, volgens mij was het rond de 10,- per persoon. Om vervolgens bij iedere marktkraam net zo lang te stoppen tot je wat koopt! Vreselijk opdringerig gedoe.
In plaats daarvan zou ik liever naar de Erawan Falls in Kanchanaburi gaan, en misschien nog een kijkje nemen bij de stuw dam.
Maar zoals ik op het andere forum al van je begreep is dit ook de bedoeling…
Snap het niet,heb in deze topic helemaal niets verplaatst of verwijderd,Zaan!
Mijn forumbeheerder kan dit bevestigen,als er iets word verwijderd dan laat dit altijd sporen na(het soft deleten van berichten)
Indien je berichtje is verwijderd(hard delete zonder spoor van je quote) dan is dat het werk van de algemene moderator hier op wwz.
Wij hier op het Thailandforum hebben alleen maar rechten om berichten soft te deleten.
Nu gaan we terug naar het onderwerp!
Nog een vraagje… we kunnen natuurlijk ook een taxi huren. Wat zou dat ongeveer moeten kosten? Dus van BKK naar floating market (rond 6 uur vertrekken of nog vroeger?) en dan naar Kanchanaburi. Misschien kunnen we ons dan wel bij Nom Tak laten afzetten en dan kunnen we zelf per trein naar Kanchanaburi. Zou er veel verschil in prijs zitten tussen afzetten in Kanchanaburi en afzetten in Nam Tok?
En hoe regel je zo’n taxi? Gewoon een taxichaufeur aanspreken? Is het ook safe om je bagage in een taxi achter te laten als je onderweg iets wil bezoeken?
Of is zo’n tourtje beter?? Ik heb er bijvoorbeeld 1 gezien voor 1300 thb. Het programma: 6.30 uur vertrek - floating market - 10.30 uur aankomst kanchanaburi - 10.45 uur treintocht death railway - 12.15 uur lunch. Lijkt me een beetje discutabel en ik twijfel aan de haalbaarheid van deze tour. Lijkt me erg krap qua tijd. Wat is jullie mening? Toch taxi? En dan zelf per trein over death railway? Dit willen we dezelfde dag doen zodat we de dag erna volledig kunnen besteden bij de Erawan watervallen.
Mijn mening: laat Damnoen Saduak links liggen en reis direct door naar Kanachanaburi. Nmm is Damnoen de grootste toeristenval die Thailand kent, en een bezoek niet waard.
Nou vond het toen wel indrukwekkend Steven,natuurlijk wordt er wel geprofiteerd om de toeristen allerlei spullen aan te prijzen dat heb je overal in Thailand gewoon “de handen op de knip houden”.
Dag Petra,
Ik ben eigenlijk op zoek naar net hetzelfde als jullie:
Een trip vanuit Bangkok die via Damnoen Saduak richting Kanchanaburi gaat om daar de death railway treintocht te doen.
Ook wij willen daarna in Kanchanburi afgezet worden om de volgende dag op het gemak de Erawan Falls te kunnen doen.
Ik heb inderdaad ook al van velen gehoord dat de Damnoen Saduak zeer toeristisch is, maar ik zou het toch eens willen meemaken…
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn de Damnoen Saduak en de death railway in 1 dag te combineren, maar veel praktische tips vond ik jammer genoeg ook nog niet terug.
Dus als er toch nog mensen zijn met praktische tips, we zullen je er zeer dankbaar voor zijn!
Wanneer ben je eigenlijk van plan om te gaan? Onze reis staat pas geboekt voor november, dus wie weet kan jij ons tegen dan wel goede tips bezorgen?