wij komen in februari met 4 volwassenen met de trein aan in kanchanaburi om naar floatel the floathouse riverkwai te gaan.
over dit stukje v onze reis door thailand heb ik een paar vraagjes;
-het is ons nog niet duidelijk of wij uitstappen in k’buristad of station nam tok,weet iemand dit?
-de volgende dag gaan we naar elephantworld en volgen het dagprogramma.is dit op de route van ons hotel of moeten we via k’buristad reizen? en is er betaalbaar een transfer te regelen?
-dag 3 gaan wij vroeg naar de erawanwaterval,is dit op de route van ons hotel?of via k’buristad?is hier betaalbaar
transfer te regelen welke ons in de middag ook vervoerd naar Nakhon Pathom om de nachttrein te nemen naar het zuiden.
alvast bedankt voor evt reakties,
groetjes,
jackie
Het is mij duidelijk dat je station Nam Tok moet hebben. Je resort zit daar slechts 10 km vandaan. Kanchanaburi ligt op minstens 60 kilometer. Ik heb een paar nachten gelogeerd in Sai Yok View Raft, dat is een paar kilometer stroomopwaarts. De omgeving is schitterend, de rivier woest, en de jungle prachtig. Voor natuurliefhebbers is het genieten, genieten en nog eens genieten.
Helaas heeft dit ook een nadeel, en dat is dat je wat afgelegen zit. Echter, vanuit Nam Tok rijden er bussen, maar de wegen zitten er wat ingewikkeld in elkaar. Ik vermoed dat het er op neer gaat komen dat wanneer je openbaar vervoer wilt alles toch via Kanchanaburi moet.
Beste oplossing zou zijn het huren van een minibus. Dit zou per dag 2500-3000 baht mogen kosten. Echter, bij een ingewikkelde route, waarbij hij ook nog terug moet rijden vanuit Nakhon Pathom, is het meer. Reken op 3500-4000 baht. Chauffeurs spreken niet zo vaak goed engels. Zorg dat je van tevoren goed bespreekt wat de bedoeling is, en dat de prijs voor een ieder duidelijk is.
In ieder geval: Don’t worry, Thais zijn oplossingsgericht, al gaat dat altijd wel in een Thais tempo. Blijf lachen!
Hallo Hans,
bedankt voor je reaktie.
ik zie dat het niet zo makkelijk/betaalbaar is als ik had gedacht,maar dit mag de pret niet drukken,ik heb er heel veel zin in!!
mvg jackie
Het lullige is ook dat jullie zo graag naar Elephantsworld en Erawan willen !
Bijvoorbeeld Hellfire Pass ligt wel weer uitermate gunstig, mocht je daarheen willen. Ik ben daar niet geweest, maar het moet ook indrukwekkend zijn.
hallo Hans
Wij denken eraan om een dag eerder te vertrekken uit bkk naar kbury vroeg in de ochtend,onze spullen dumpen in een guesthouse en met de pickup van elephantworld mee te gaan om half 10.
De next day willen we dan naar ons floating house en de rest vd dag relaxen aan de rivier.
De volgende dag hebben wij dan voor de erawanwaterval,evt met gehuurde auto,leuk voor sightseeing?
De laatste dag na rustige ochtend,vertrek trein NamTok naar Nakhon Pathom,en overstap voor de nachttrein n Trang, of
vertrek naar vliegveld donmueng bkk voor vlucht n trang.
Wat vind je van deze planning? weet jij misschien ook reistijden? of weet je misschien andere opties?
Dit ziet er allemaal goed uit, je zou dus de huurauto ook kunnen gebruiken voor een bezoek aan de Hellfire Pass.
Ik ben geen liefhebber van zelf rijden, huur liever een auto met chauffeur. Ik moet wel zeggen dat de wegen rond K’buri niet overdreven druk zijn, dus als ik ergens een auto zou moeten besturen, dan het liefst rond dit soort plekken.