Dag, we verblijven 7 nachten bij Tara b&b in kanchanaburi met 2 kinderen, 2.5 jr en 10 maanden oud. Is dat te lang of te kort en heeft iemand tips voor uitstapjes in de omgeving
als je wil rondtrekken in de buurt is het niet te kort, maar rondreizen met de kinderen kan vermoeiend zijn, vanuit Kanchanaburi is het mogelijk om dagtochten te maken naar Ayuthaya (2 uur rijden), Amphawa floating market (vrijdagavond-zondagavond, 2 uur rijden) Ik weet niet of jullie een budget hebben, maar anders moet je eens rondkijken voor privé-vervoer ter plekke. Ook mooi met je kinderen is een boottochtje op de rivier met een longtailboot, bamboorafting (geen wildwater) in Sai Yok, Safari park en open zoo te Bo Phloi (zij staan aan de bridge voor promotie te maken, via hen transport mogelijk naar de zoo, zoetwaterstrand aan de river Kwae net buiten het centrum (echt voor kinderen voorzien). Deze zaken vallen me nu dadelijk te binnen, moest ik nog ergens aan denken dan post ik het hier wel. Maar ik denk dat deze zaken toch wel haalbaar zijn met kinderen en budgetvriendelijk. Privé vervoer heb ik niet dadelijk richtprijzen voor, maar met kinderen is dat de beste oplossing denk ik. Laat het maar horen als je meer info wil !
Fijn daar kunnen we zeker al wat mee!
En mocht jenog wat te binnen schieten horen we t graag! We hebben er zin in
De TOPattractie van K’buri is natuurlijk Erawan National Park.
Zoveel mooie watervallen bij elkaar zag je nog nooit. Ik noem ook nog de treinreis naar Nam Tok, en de Hellfire Pass, al is dat laatste misschien wat minder geschikt voor kinderen. De treinreis naar Nam Tok duurt anderhalf uur of zo, het is een schitterende trip , vooral op het stuk waar je denkt in de rivier te vallen. De spoorlijn eindigt in Nam Tok, maar loop je nog een stukje door, dan ben je bij de Sai Yok Noi waterval, ook een mooie waterval. Een treinkaartje kost 100 baht. Je kunt met dezelfde trein terug, maar ook (goedkoper) met de bus.
Wat ik zeer met Lovekburi eens ben, is dat je een tochtje zou moeten maken in het Sai Yok NP, het is daar schitterend.
Hans.
Hans, treinreis is idd zeer mooi, maar heb dit bewust niet vermeld aangezien dit vrij vermoeiend, warm en langdradig gaat zijn met kinderen, de trein kampt bijna dagelijks met vertragingen, staat nogal eens stil in the middle of nowhere tot een vervangloco komt … Hellfire pass is zeker mooi, maar lange wandeling (tenzij je iemand als mij kent die je met de wagen tot aan de spoorwegbedding kan brengen) en zware klimpartij om terug te keren. Nabij de raftpier in het centrum is ook een openbaar zwembad (dacht iets van een 30 baht) is gelegen net achter “Tik Icecream” (taxi chauffeurs weten je wel te brengen). Ook mooi, beetje uit het centrum, is Prommitr film studio, is gelegen in het militaire district van Kanchanaburi, te Ladya, zijn verschillende thaise filmen (King Naresuan the great) opgenomen en ook de laatste Scorpion King. Hier kan je rondwandelen maar je ook laten rondrijden dmv shuttlebusjes (gratis) en zo alle delen van de studio bezichtigen, het is geen universal studio, dus hightech niet verwachten, maar je kan mooie foto’s maken en ook laten maken in traditionele kledij met de nodige attributen, druk op zondag.
Bedankt weer. Super de reacties. Fijn dat jullie er ook bij zetten wat wel en wat niet kinderen te doen is.