dag medereizigers,
ik kom 24 juli 2012 >>> in Beijing aan en zoek een reisgenoot(en) voor Lhasa.
Wie wil vanaf 24/7 met me mee reizen naar Tibet? (en eindigen in Lhasa)
dag medereizigers,
ik kom 24 juli 2012 >>> in Beijing aan en zoek een reisgenoot(en) voor Lhasa.
Wie wil vanaf 24/7 met me mee reizen naar Tibet? (en eindigen in Lhasa)
Hallo Riny,
leuk plan! alleen zou ik een plan B opstellen, aangezien Tibet momenteel gesloten is voor toeristen… :frown:
Laat je nog even weten wat je vanuit Beijing gaat ondernemen?
Veel plezier!
groetjes, Mileen
dag Mileen, heb de plannen bijgesteld en reis 17 juli naar Chengdu.
Door al de verschillende berichten vanuit Tibet zijn plannen B,C zeker een aanrader! Wat ga je zelf doen? Zweden?
groet Riny
Afgelopen maand ben ik naar China geweest, vanuit Beijing naar Binnen-Mongolie en Shanxi. Zeker de moeite waard geweest!
Zweden staat op het programma voor eind juli, en later dit jaar nog naar Oostenrijk en/of Madrid…
Eerste plan voor dit jaar was voor mij Tibet, maar toen kwam Binnen-Mongolie ertussen wat ik ook heel graag wilde doen. Dus heb ik Tibet uitgesteld tot volgend voorjaar… Nu maar hopen dat het dan toegankelijk is!
Het stuk tussen Zhongdian en Chengdu in de provincie Yunnan is ook erg mooi. Ook hier zijn mooie bergen en Tibetaanse kloosters. Het wordt niet voor niks Tibet buiten Tibet genoemd. Ook Zhongdian zelf en de omgeving van Lijang zijn echte aanraders.
Grootste voordeel van dit gebied is dat je het geheel op eigen gelegenheid kan ontdekken, en niet gebonden bent aan reisgenoten en gidsen. (Hierdoor is het uiteraard ook goedkoper dan Tibet.)
hoi Mileen en Jenny, wanneeer Tibet niet doorgaatben ik zeker van plan om het gebied tussen Chengdu en Zhongdian te bereizen. M´n oorspronkelijke plan was om te eindigen in Kunming en van daaruit te reizen naar Jinghong. Om daar de boot te pakken over de Mekong. Heb echter begrepen dat het onveilig is omdat je dan terecht komt in de gouden driehoek. Mocht iemand tips hebben, hoor ze graag!