Eind februari Peru - Cusco wie ook?

Yow iedereen,

Ik ga eind februari naar Peru. Daarvoor ga ik eerst drie weken een poging doen om Spaans te leren in Argentinië. Het is de bedoeling dat ik rond de 22ste van Buenos Aires naar Peru vlieg om vervolgens uiteindelijk aan te komen in Cuzco, waar ik vrijwilligerswerk wil gaan doen. Één gecombineerde week van spaanse les en vrijwilligerswerk en vervolgens zeven weken vrijwilligerswerk. Het gaat om een weeshuis voor jongens van 6 tot vijftien jaar.

Vervolgens heb ik nog plannen om een beetje rond te gaan reizen daarna en ook nog een simpele week van het strand/discos etc te kunnen genieten.

Nou heb ik een paar vragen. Aangezien ik alleen ga vroeg ik me af of er mensen zijn die in die periode ook in Cuzco zijn of wellicht vrijwilligerswerk willen doen (tis een vet project!). Is het makkelijk om contact te maken met andere toeristen/de lokale bevolking… of moet ik me voorbereiden op veel alleen zijn?

Cuzco ligt daarnaast op 3000+ meter hoogte, vormt dat een probleem aangezien ik momenteel ONDER de zeespiegel woon haha ;). En heeft iemand ervaring met het bezoeken van voetbalwedstrijden?

Graciass

Hoi Cubanito,

Zuid-Amerikanen, en in mijn opinie Peruanen meer dan wie dan ook, zijn uiterst vriendelijke mensen en altijd geïnteresseerd in het leren kennen van de buitenlander die van zo ver weg komt om hun land te bezoeken. “Veel alleen zijn” is in dit land haast onmogelijk. Je zult snel veel nieuwe vrienden maken, zonder enige twijfel!
Het voordeel van alleen reizen is juist dat het makkelijker is om contact te krijgen met de lokale bevolking en andere reizigers aangezien jij opener bent om nieuwe personen te leren kennen en voor de Peruaan geinteresseerd in de buitenlandse toerist (of in jouw geval zal het wel in 9 van de 10 gevallen om een Peruaanse gaan :slywink:) is het makkelijker om iemand te benaderen die alleen is, dan wanneer je in groep zou reizen met anderen.

Wat betreft de hoogte zou ik mij geen zorgen maken. De eerste dagen zul je het wel flink merken ja dat je nauwelijks energie hebt en snel moe wordt maar het menselijk lichaam past zich snel aan, aan nieuwe omstandigheden.

Wat betreft de voetbalwedstrijden kan ik je niet helpen, ik ben waarschijnlijk de enige in dit land wie dit nu helemaal niet interesseert.

Veel plezier in Zuid-Amerika,

Bedankt voor je reactie!

Heb wel wat ervaring met Cuba al… en de Cubaanse dames haha :wink: Die hoogte zal ik dan inderdaad maar even mee moeten bikkelen.

Wat zou jij voorstellen qua onderkomen, gastgezin of appartement? Als ik in een gastgezin zit heb ik minder privacy en misschien heb ik die momenten wel nodig… Ik kom wel in aanraking met het echte peru enz… Lastig dus. Dalijk mag ik ze helemaal niet ofzo :stuck_out_tongue: Appartement is meer privacy, maar misschien minder Peru familie gedoe…

Ik heb zelf nooit bij gastgezinnen gelogeerd vanwege inderdaad; de privacy. Persoonlijk vind ik het toch prettiger om mijn eigen plannen te (kunnen) trekken. Een gastgezin is geen hotel en je zult je toch een beetje moeten aanpassen aan hun wijze van leven. Echter zoals je zelf al zegt, indien je snel de Peruaanse cultuur wilt leren kennen, is dit natuurlijk een ideale wijze.

In mijn opzicht zijn de gezinnen die zich opgeven om al gastgezin te fungeren echter uiterst vriendelijke mensen, geïnteresseerd in de buitenlander en altijd bereidt om deze op zijn gemak te laten voelen. Dus dat je “ze niet mag” dat zal wel meevallen.

Je zou het natuurlijk kunnen combineren. Boek voor de eerste week (weken) gewoon een onderkomen bij een gastgezin (google eens naar ervaringen van andere reizigers welk gezin hun aanraden) en mocht je het daar naar je zin hebben boek je ter plaatse de rest van je tijd erbij en zo niet zoek je wat anders. Je komt altijd wel mensen tegen die je iets kunnen aanraden (een hotelletje, hostal, etc).

Veel plezier