eilandhoppen

in mei gaan we naar bali , waar we zes overnachtingen hebben voorzien om te eilandhoppen , na wat zoeken op de pc kom ik er niet meer uit , we willen graag een hotel aan het strand waar we dan ook strandzetels voorzien zyn , mn vriendin wil heel graag eens gaan duiken en houdt ook van snorkelen , dus alle tips welkom , welke eilanden ? welke hotels ? :nadenken:, thanks

Ik snap je niet helemaal… ga je 6 dagen zijn in Bali of wil je in 6 dagen veerschillende eilanden van Indonesie aandoen?

idd , heb acht d bali en wou er evt zes op twee of drie eilanden doorbrengen , ben in okt 1 dag op gili trawangan geweest , vondt ik zo mooi en had dadelyk spyt dat ik geen overnachting had genomen , dus alle tips welkom , ik vindt het ook moeilyk om een leuk hotel te vinden , blykbaar heb je op trawangan overal last van de moskee , ik wil graag een goed hotel met strandzetels, alvast bedankt

Last van de moskee? Ik heb twee keer op Gili T. overmacht en ontelbare keren elders in Indonesie, en ik heb een moskee nooit als iets lastigs ervaren. Op sommige plekken hóór je de moskee vaag, maar dat hoort bij de beleving van het land. Als je 's nachts je ramen en deuren dicht heb (handig als je AC hebt) hou je sowieso de meeste herrie buiten. Je kan evt. op de kaart kijken en een hotel ver van de moskee af boeken. Zeker aan de noordkant zit je redelijk ver weg van alles, dus ook van de moskee…

Als je een goed hotel met strandstoelen zoekt, zou ik zoeken ten noorden van de boatlanding. Aan de zuidkant zitten er veelal winkeltjes op het strand, al zijn er wel restaurants met strandstoelen. Maar ja, die horen dan weer niet bij het hotel.

Agoda en Tripadvisor kunnen je vast verder helpen, ik heb nooit op het noordelijke deel van het eiland overnacht dus ik ken beslist niet alle hotels daar bij naam.

O ja, je kan natuurlijk ook verschillende stranden op Bali bezoeken. Geen moskee, en op veel plekken wél gewoon strandstoelen. :slight_smile: Acht dagen Bali is echt niet te lang.

hoi jenny , bedankt voor je snele reaktie , is nu voor de derde keer dat ik naar bali ga , heb dus al veel gezien , zou jy het anders doen , bv gewoon 3 n trawangan en dan weer naar bali , ik kan die zes dagen nog vollidig naar wens invullen , maar dacht dan weer evt de gili air of meno aan te doen of zyn die niet zo leuk ? ps zyn in totaal 17 d weg hoor had de eerste 4 , en laatste 4 in sanur voorzien

Ik heb nooit op Gili Meno of Gili Air overnacht, maar daar kan je voor kiezen. Er is op dit forum aardig wat over geschreven, gewoon de zoekfunctie even gebruiken (rechtsboven).

Ik ben in 2006, 2007 en 2012 op de Gili’s geweest. De eerste keer was voor mij geweldig, werkelijk paradijs op aarde. Mooie stranden, relaxt zitten aan het strand en mooi duiken. Vorig jaar vond ik het teleurstellend: mijn paradijs van toen was volgebouwd, en het duiken was toegespitst op beginners (wat ik inmiddels niet meer was) en ik kon er mijn draai niet meer vinden. Ik ben dan ook niet van plan voorlopig terug te keren…

De moskee hoor je inderdaad overal op het eiland. De eerste keer hoor je het misschien maar daarna hoort het er gewoon bij. Gili meno en air zijn een stuk rustiger en minder toeristisch dan trawagan. Zoals Jenny ook al zegt: er zijn zat goede restaurantjes en barretjes op Trawagan, al horen die vaak niet bij een hotel… 3 nachten Trawagan vonden wij genoeg. Behalve als je bijv een duikbrevet wilt halen, dan is het leuk om buiten t duiken ook nog wat de rest van het eiland te genieten.

Waarom 2x 4 dagen in Sanur? Ik zou ervoor kiezen om dat niet 2x te doen maar ook wat andere plaatsen aan te doen. Maar is maar net wat je zelf wilt natuurlijk.

wy gaan altyd naar sanur , sanur beach hotel , dan kunnen we de grote baggage achterlaten daar , van daar uit doe ik altyd met een vaste driver die ondertussen een vriend geworden is uitstappen over het eiland, maar wat denk je , is gili mene enair nog de moeite als je trawangan hebt gezien ??? en mn vriendin die een duikbrevet heeft wil heel graag duiken en snorkelen natuurlyk :wink:

hoi jenny , dat gevoel had ik toen ik na twee jaar nog eens naar de phi phi eilanden ging , overvol , vondt ik ook wel jammer , maar wat wil je , iedereen wil de mooie plaatsen gaan bekyken he