Eilandhoppen Ionische eilanden

Hallo:)

Ik en mijn vriend gaan deze zomer 3 weken eilandhoppen op de Ionische eilanden. We hebben al een retour vliegticket geboekt van en naar Corfu. We hebben al even wat informatie opgezocht over de verschillende eilanden en zijn van plan van Corfu eerst naar Lefkas te gaan en vervolgens naar Zakynthos en van daaruit weer terug naar Corfu. We dachten dat dit makkelijk met de boot kon, maar na wat zoek werk zijn we erachter gekomen dat veel mensen problemen hiermee hebben gehad. Op internet staat ook vaak dat er geen rechtstreekse verbinding is vanaf Zakynthos naar Corfu. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met boottochten tussen Corfu, Lefkas en Zakynthos? Is het mogelijk om van Corfu naar Lefkas te gaan (of misschien via Paxos?) en van Zakynthos naar Corfu?

Bedankt alvast:)

Jozien

Hallo jozien,

wij in vertrekken volgende week en vliegen naar Corfu om terug te vliegen vanaf zakynthos, 2 weken later. Ik vind ook geen Ferry vanaf corfu naar Kefaloniki of evt lefkas. Hebt u al iets kunnen vinden ondertussen? Groetjes Peggy

Hoi Peggy,

Ik heb wat reisbureaus hier in Nederland gebeld die zelf vakanties aanbieden in dat gebied en zij konden wat meer informatie geven. Er is sowieso geen rechtstreekse verbinding van Corfu naar Zakynthos. Dit moet via het vaste land. Er is wel een verbinding tussen Corfu en Paxos, maar verder niet. Vanaf Corfu zou je dan via het vaste land naar Lefkas moeten gaan. Vanuit daar gaat er als het goed is wel een ferry naar Kefalonie (en vanuit kefalonie weer naar Zakynthos) maar kort om, hoop gedoe dus. Wij hebben daarom besloten niet meer naar Zakynthos te gaan.

Als je echt wat meer informatie wilt voor vertrek zou ik even naar reisbureaus bellen die zelf vakanties naar die eilanden aanbieden:)
Fijne vakantie alvast!
Jozien

Heel hartelijk bedankt, Jozien.