Mijn man en ik willen volgend voorjaar een week of 5 gaan hoppen op de Ionische eilanden. We willen starten op Corfu en dan afdalen naar de andere eilanden
en terugvliegen vanaf Zakynhtos. Wij vragen ons of welke route we het beste kunnen nemen en of de bootverbindingen wel te doen zijn. Wie heeft hier ervaring mee.
In 2010 heb ik dezelfde route gedaan, maar dan vanaf Zuid-Italie. We reisden per boot naar het vasteland van Griekenland en zijn vanaf daar naar Corfu gegaan.
Onze route was (vanaf de Ionische eilanden gezien): Corfu - Lefkas - Kefalonie. We merkten daar dat het reizen niet zo gemakkelijk was als we van tevoren dachten. Een hoop bootverbindingen waren afgelast en het was moeilijk van eiland naar eiland te komen. Maar, zoals altijd, het is gelukt!
Als je tips wilt dan hoor ik het wel.
Groetjes,
Anne
Bedankt voor je reactie. Wij gaan waarschijnlijk hetzelfde doen als jullie hebben gedaan, dus ook met de auto naar Zuid-Italiƫ. Dat de bootverbindingen niet zo goed zijn, dat dacht ik al. Ik kan daar ook weinig over vinden, in tegenstelling tot bv de Cycladen. Hoelang zijn jullie weg geweest. En hoe is het rijden op de eilanden. Wij zijn onlangs naar Skopelos geweest en daar waren de wegen, op sommige stukken slecht te noemen. Zijn jullie ook op het vaste land geweest om te overnachten of was dat meer om van het ene eiland naar het andere te komen?
Wij hebben destijds het vliegtuig genomen van Brussel naar Zuid-Italie, Bari. Vanaf Bari vertrok namelijk de pont naar het vasteland van Griekenland, Igoumenitsa. We hadden van tevoren geen overnachting geregeld, dus moesten dat ter plekke nog doen. We kwamen geloof ik rond 23u 's avonds aan daar. Er waren wel wat hotelletjes maar we betaalden toen 90 euro voor een kamer. De volgende dag zijn we direct vertrokken naar Corfu. Om van Corfu weer verder te reizen moest je de pont terug nemen naar Igoumenitsa, en vanaf het vasteland de bus nemen naar Lefkas (schiereiland).
Wat wel grappig was, was dat we van Lefkas naar Kefalonie wilden met de boot, en er een hoop touroperators dagcruises aanboden naar Kefalonie en weer terug. Je maakt dan eerst een stop op het mooiste strand van Lefkas waar je even een uurtje kunt zwemmen, en vervolgens ga je door naar de haven van Kefalonie. Wij zijn daar gewoon niet meer terug de boot op gegaan. En dat hadden we van tevoren aangegeven dus betaalden maar een tientje voor die overtocht.
Vanaf Kefalonie hebben we de bus genomen naar een badplaats in het zuiden waarvandaan ons vliegtuig vlakbij vertrok.
Nemen jullie de auto mee naar Griekenland? Wij hebben een auto gehuurd voor een paar dagen, en op Corfu was dat goed te doen, maar op Kefalonie kneep ik hem! De wegen liggen daar heel hoog, ze hebben niet overal vangrails en je kijkt zo de diepte in. Maar we hebben het wel gedaan en het was de moeite waard. Zeker op Corfu, je komt toch in plaatsen die je anders nooit zou vinden. Ik heb het er nog steeds over, zoals het plaatsje Lakones (zie mijn gebruikersnaam).
De eilanden in de Ionische zee zijn overigens wel heel erg mooi!!