Ervaringen met Kos en Corfu

Wij gaan eind september naar Griekenland. Mijn vriendin is al een paar keer naar Griekenland geweest en ik niet. Nu willen we graag naar Kos of Corfu. Nu hebben we al veel gelezen en gesurfd over deze eilanden, maar nog komen we er niet uit:frown:, wie kan ons helpen met een keuze te maken?Ook dat Corfu een mooie natuur heeft, maar niet goed voor mensen die slecht ter been zijn, klopt dat? Wie heeft er ervaring met een van deze eilanden?
Alvast bedankt!:slight_smile:

Greetzzzzzzzzzz

hallo rene!

Ik ben afgelopen zomer op Kos geweest met mijn (nu ex)vriend. Ik weet niet hoe oud jullie zijn en hoelang jullie van plan zijn te gaan. Kos stad is druk en toeristisch, veel jongeren. Wij zijn ook een dag met de scooter over het eiland heengereden, je krijgt dan een heel ander Kos te zien. Zo kun je naar Kefalos aan de andere kant van het eiland: echt heel rustig. Verder heb je nog oa: Kardamenia (druk, veel Engelsen), Mastichari, Antimacheia en Pili (oud-Pili: burchtruine te bezoeken). Maar let wel op: besef dat dit allemaal kleine dorpjes zijn (het dichtst bij Kos ligt Tigaki, dit is niet meer dan een aantal eetgelegenheden en strand). In Kosstad is echter veel vertier en je moet absoluut naar Embros Therme: warmwaterbekken (heel bijzonder: warm water komt uit de rotsen). Ik ben 2 weken op Kos geweest en ik verbleef in het (rustige) Lambi gedeelte net buiten Kos stad, heb me prima vermaakt, maar als je puur gaat om dingen te bezoeken en te bezichtigen, dan heb je aan een week of 10 dagen ook genoeg.
Verdere vragen: annik_xxx@hotmail.com
groetjes Annika

Hoi Annika,

Bedankt voor je reactie! Oh das minder dat het uit is met je vriend.:frown: Ik ben zelf 37 en mijn vriendin 31, maar we gaan toch naar Corfu, uit alle verhalen en reacties trekt ons dat toch meer dan naar Kos, we zullen misschien toch weleens een keer naar Kos gaan, want dat moet je volgens mij ook wel een keer gezien hebben.

Hallo Rene,

Ik ben een paar geleden op Korfoe geweest en het is een super leuk eiland! Je kunt er genoeg zien, zoals het Sissi paleis, Sidari en Paleotrista (of zoiets). Ik zelf zat in een klein dorp, wat nog niet te toeristisch is, genaamd Agios Gordios. Ik vond het een heel leuk dorpje.
Het eiland leent zich bij uitstek voor scootertocht en dan kom je echt op zeer leuke plekjes. Tip die ik je wel geef, koop een wegenkaart en check of deze niet in Grieks is… anders wordt het allemaal wel een beetje lastig.

Wat ook leuk is, is een boottocht naar Parga (vaste land van Griekenland), dat is echt een paradijsje op aarde. Als je nu toch overweegt om naar Griekenland te gaan, zou je hier ook voor kunnen kiezen… Echt super mooi. De boottocht duurt een uur of twee en je komt ook nog twee eilandjes genaamd Paxos en Antipaxos (super mooi blauw water).

Nu veel plezier in Griekenland

Groet Karin

hallo Rene
ik heb vorig jaar van april tot oktober op Corfu gewerkt.
Echt een mooi eiland. Als je slecht te been bent is het nog wel te doen maar met rolstoelen is het erg moeilijk hele hoge stoepen en geen laging in de stoep waar je van af zou kunnen. verder zijn er wel veel bergen maar ik denk dat het wel te doen is als je slecht te been bent. en met de rolstoel kan je ook over de weg heen lopen. Weten jullie al waar jullie heen gaan in Corfu? Dit Seizoen ga ik werken op Kos hoop dat het net zo leuk word als op Corfu.
Groetjes wendy

Hee wendy,

Ik ben vorig jaar op Kos geweest. Waar ga je werken? Ik heb ook wel interesse!!

Groetjes Annika

hoi annika
ik ga werken in Tigaki. Ik heb vorig jaar al op Corfu gewerkt voor kidsworld doe ik dat.
***Het is een nederlandse organisatie die gewoon erg goed is. en vooraf krijg je een trainingsweek. het is kinderentertainment je krijgt ook alleen maar nederlandse kindjes!!
Het ligt er maar net aan wat voor werk je wil doen. als je toch voor kinderentertainment wilt moet je maar eens kijken op ***www.kidsworld.to
***veel succes ***
groetjes wendy

Hee wendy!
Thnx voor je reactie!! Tigaki ken ik wel inderdaad, daar ben ik met de scooter heengereden afgelopen zomer. Hee, maar jij werkt daar voor langer dan 2 maanden natuurlijk…maar ik ga zeker kijken op de site, misschien is het wel wat voor als ik over een jaar klaar ben met school! Heel veel plezier daar in ieder geval in Tigaki (het is niet zo groot hoor, maar je kunt je vertier zoeken in Kos-stad haha, als je daar behoefte aan hebt natuurlijk!)

Groetjes Annika!

Hoi Rene,

Goede keus! Corfu is zeker de moeite waard.
Misschien ben ik bevooroordeeld omdat Corfu mijn 1e kennismaking met het Griekse leven was. :biggrin: Het is een prachtig groen eiland.

Wij hebben onze vakantie doorgebracht in Dassia. Een leuke plek vlakbij Gouvia waar veel leuke restaurantjes zijn. En ongeveer 15 minuutjes vanaf Chios stad. Chios stad is leuk, vooral 's avonds. Vanaf het strand van Dassia kun je elke avond met de watertaxi naar Chios stad. Je bent dan aan het begin van de avond in Chios stad waar je ruim de tijd hebt om heerlijk te eten en dan door de knus verlichtte straatjes te slenteren om dan om 11 uur weer in de watertaxi te stappen die je terug naar Dassia brengt.

Wij hadden een scootertje gehuurd en hebben bijna het hele eiland gezien.
Heerlijk gewoon! Er zijn veel leuke plekjes op het eiland die zeker een bezoekje waard zijn.

Ik zou zo weer gaan.

Heel veel plezier op Corfu!
Groetjes,
Monique

We gaan dit jaar niet naar Corfu of Kos, het is Rhodos geworden. We gaan nog wel zeker een keer naar Corfu of Kos, maar niet nu. Toch bedankt voor alle reacties!:biggrin:

Ik ben in 2003 op Kos geweest. vond het een zeer mooi eiland. wel echt gericht op jongeren (scheelt dat ik toen 23 was ;-)), maar ook qua cultuur en excursies is er voldoende te doen. We zijn er 2 weken geweest, maar dat is eigenlijk te lang voor zo’n klein eiland!

groetjes
Sjoerd

Corfu is geweldig! Wij zijn er vorig jaar op huwelijksreis geweest. We hebben 3 dagen een auto gehuurd en hebben het hele eiland gezien. We zijn 8 dagen geweest en dat is net lang genoeg. 10 dagen is eigenlijk nog beter, dan heb je ook nog tijd om uit te rusten. Wij hebben namelijk geen enkele rustdag gehad. (Ook nog een paar excursies gedaan).
Ik vond Corfu niet echt gericht op jongeren, maar wij zaten dan ook in Sidari en niet in de grotere badplaatsen als Dassia en Messonghi. Dat scheelt wel.
En idd, de boottocht naar Parga en Paxos is een echte aanrader! En nu ik toch bezig ben: Je móet de jeepsafari gedaan hebben! :slight_smile: Die gaat naar het hoogste punt (923 m geloof ik). Je hebt dan een geweldig uitzicht over het eiland en je rijdt door de ā€˜spookstad’.