hallo allemaal,
wie kan mij meer vertellen over Kos en/of Corfu.
Kos specifiek over Mastichari en Corfu over Sidari.
Welke plaats heeft mooie zandstranden?
Welke eiland is het mooist?
alle info is welkom
groetjes Yvonne
hallo allemaal,
wie kan mij meer vertellen over Kos en/of Corfu.
Kos specifiek over Mastichari en Corfu over Sidari.
Welke plaats heeft mooie zandstranden?
Welke eiland is het mooist?
alle info is welkom
groetjes Yvonne
Ben op beide eilanden geweest alleen ken de plaatsen niet⦠Moet wel zeggen dat Corfu op zeker het mooist is qua eiland!! Heel groen, hele mooie blauwe baaien!
Wat voor soort vakantie zoek je??
Wij zoeken een zon,zee en zandstrandvakantie.
Ons dochtertje is tegen die tijd 3,5 jaar dus evt lekker wandelen fietsen, natuur enzo. Niet al te veel doen, maar wel leuke dorpjes, marktjes bezoeken en aangezien ons dochtertje gek op het strand is, liefst zandstrand en een langzaam aflopende zeebodem.
Waar heb jij gezeten op Corfu en Kos??
alvast bedabnkt voor jou reaktie !
groetjes Yvonne
Op Kos heb ik in Psalidi gezeten, vlakbij Kosstad. Daar hadden ze geen groot strandā¦maar wel strand. Ik zat in Kypriotis Villageā¦heel erg goed hotel en appartementencomplex en je fietst vanuit daar zo naar Kosstad.
In Corfu ben ik op verschillende plekken geweest (we gingen daar zeilen). Zon, zee en strand kun je op beide eilanden wel vinden, maar vergelijk de stranden niet met Spanje. Dassia in Corfu is voor strandliefhebbers met kinderen volgens mij heel erg leuk. Vanuit daar kun je idd leuke dingen doen. Corfu-stad is weer heel leuk om te winkelen en gezellig op een terras te zittenā¦echt een dagje uit is dat. Gouvia is een dorpje niet ver van Dassia, met veel toerisme en daar zijn veel jongerenā¦heel gezellig daar. Aflopende bodem weet ik eerlijk gezegd niet zo goedā¦ik heb nog geen kinderen dus heb daar eigenlijk helemaal niet op gelet.
Als je ook voor de natuur zou gaan is Corfu wel echt de winnaar van beide eilanden want dat is veel en veel groener! Het zeewater is ook veel blauwer dan bij Kos.
Ik heb het er alletwee heel leuk gehad. Kos is wel wat Nederlandserā¦
Groetjes Hādaylover
Bedankt voor jou reaktie !!
He Yvonne31, ik ben alweer een paar jaar geleden op Kos geweest en ga er niet weer naartoe, tenminste niet naar de plaats waar we toen zaten. Wij zaten aan de rand van Kos-stad, hotel Continental Palace. Het strand bij de plaats is niet mooi, bestaat voornamelijk uit rotsen. Ook vond ik het centrum niet erg gezellig, misschien omdat we in het naseizoen zaten, maar ik geloof niet dat ik het er zomers wel leuk zou vindenā¦Corfu daarentegen lijkt me wel heel mooi, dat zou ik nog wel een keer willen zien.
In ieder geval veel succes met beslissen!
Groetjes, Diamond
Ps. Holidaylover, kom je ook overal tegen
Hallo Diamond
Bedankt voor jou reaktie !
Ik denk ook dat Corfu mooier en leuker is dan Kos dus ik ga op mijn intuitie af.
Gr Yvonne
Heb je al op vakantiereiswijzer.nl gekeken naar reacties van mensen die naar deze twee bestemmingen zijn geweest? Misschien is dat net het laatste duwtje in de rug en verander je nog van mening.
Groetjes, Diamond
Ik zou idd ook wel weer eerder voor Corfu gaan hoor. Kos vond ik leuk omdat ik daar ging stappen⦠Corfu heb je voor ieder wat wils. Vanuit daar kun je ook hele leuke boottochten maken naar andere eilanden. Een aanrader is Parga. Een hele leuke toeristische plaats aan het vasteland. Zoooo gezellig!
Ik ga zelf nu naar Athene toe, de eilandjes erom heenā¦ben benieuwd hoe het daar isā¦
Dat lijkt mij ook leuk zeg !
Bedankt voor de tips allebei
enne veel plezier op jullie eigen vakanties
gr yvonne
Graag gedaan Yvonne, we horen wel wat je geboekt hebt. Doei doeiā¦
Ben benieuwd wat het gaat worden. Laat je het nog even weten?
Groetjes, Diamond
:blink: zou zeggen ga niet naar kos, daar ben je binnen 5 dagen uitgekeken, er is niet veel te zien behalve dan dat je goed kunt eiland hoppen, kosstad vindt en vondt ik een aanfluiting, ben er van de zomer nog geweest toen ik in bodrum turkije zat, als je perse wilt gaan ga dan naar psaldi, dat is wel een mooi stukje kos en relatief rustig, want kosstad baaahh. enigste bergdorpje wat ze hebben weet de naam niet meer is zeer mooi, maar heel toeristsch, en je kunt er goed fietsen, overal zie je fietsjes, van de gammele dingen, maar anyway, tis wat je wilt, ben niet op corfu geweest, maar wat ik er zo van heb gezien en gehoord, kan je denk ik het best naar corfu gaan, daar vindt het echte griekse leven nog dat is niet op kos te vinden.
kreta, rhodos, santorini, zahkingtos, zijn allemaal toeristich met een uitzondering, je vindt er nog het echte griekse leven, wat mij heel erg aanspreekt, dus daar bedoel ik mee als je de kust verlaat en je gaat de binnenlanden inā¦, dat is niet op kos te vinden
Ben het wel met je eensā¦vond Kos wel leukā¦maar het is idd het meest NIET-grieks wat ik heb gezien in Griekenlandā¦ik ben er ook maar een paar dagen geweest en ik heb me er vermaakt maar het was lang zatā¦
Hallo Bart1,
bedankt voor jou reactie !
Wij denken zelf ook dat Corfu leuker is, dus als onze vakantie is goedgekeurd door onze werkgevers dan ga ik ook boeken.
Wij hopen dat het dan ook nog beschikbaar is voor september.
Wij zijn afgelopen jaar ook vanuit Bodrum naar Kos gegaan en dat viel enorm tegen. Vooral de stranden.
Maar goed zodra ik geboekt heb, laat ik het weten wat het uiteindelijk geworden is.
gr yvonne
Hallo Bart1,
bedankt voor jou reactie !
Wij denken zelf ook dat Corfu leuker is, dus als onze vakantie is goedgekeurd door onze werkgevers dan ga ik ook boeken.
Wij hopen dat het dan ook nog beschikbaar is voor september.
Wij zijn afgelopen jaar ook vanuit Bodrum naar Kos gegaan en dat viel enorm tegen. Vooral de stranden.
Maar goed zodra ik geboekt heb, laat ik het weten wat het uiteindelijk geworden is.
gr yvonne
Hi,
Corfu is leuker en mooier dan Kos, ook omdat er wat bergen zijn.
Het weer op Kos is wel prettiger, want drogere warmte.
De mooiste stranden op Corfu vind je aan de westkust. Bij Paleokastrista en Ag. Georgios bijvoorbeeld. Brede en langzaam aflopende zandstranden. Aan de oostkust vind je vooral kiezelstranden.
Aan de westkust zitten meer fransen en italianen en dat vind ik persoonlijk een prettiger publiek dan de engelse jongeren. Het hangt er natuurlijk ook vanaf in welke periode je wilt gaan.
Het eiland is niet heel breed dus als je een autootje huurt kun je diverse soorten standen bezoeken. De noordoost kust van Corfu ( Acharavi-Kassiopi- Kalami) is erg ook mooi, door de rotsen. Die strandjes zijn soms wel moeilijk bereikbaar en daardoor rustig.
Wij gaan naar Corfu !!!
Bedankt voor al jullie reactie !!
groetjes Yvonne