Eilandhoppen Azoren

Dit jaar wil ik misschien met mijn vriend gaan eilandhoppen op de Azoren, we hebben een paar georganiseerde tours gevonden, maar veel reisbureaus bieden dit nog niet aan. (Als iemand nog goede tips heeft?) Op internet kan ik weinig vinden over hoe zo`n vakantie is. De eilanden lijken me prachtig mooi, de natuur overweldigend en dan heb je er ook nog veel mooie dieren. MAAR we zijn wel een jong stel (eind 20) en als ik het zo lees ben je daar als veertiger een van de jongeren. Gaan wij het daar wel leuk vinden? Ik hoef echt niet meer te stappen, maar een beetje barretjes, cafes en restaurantjes is toch wel leuk, niet dat het hele eiland om 10 uur in zn bed ligt. Klopt het ook dat het daar niet zo warm is? Dat zou ik wel jammer vinden, ik ga al jaren naar de griekse eilanden en als ik heel eerlijk ben ben ik een beetje bang dat ik het daar koud ga krijgen.

Heeft iemand ervaringen met de Azoren? Kom je er echt alleen voor rust, natuur en stilte, of vermaak je je ook buiten alleen de mooie natuur nog een beetje leuk?

Heel toevallig dat ik je berichtje las :wink:
Ik wil deze zomer naar de Azoren!

Ook ik vroeg me af of het eilandhoppen makkelijk gaat. Ik zag al een reis met Sao Miguel en Terceira (met binnenlandse vlucht). Maar is het mogelijk om bijvoorbeeld een dagje naar een ander eiland zoals Pico te gaan??? En zo ja, wat voor kosten kan ik daarvoor verwachten?

Thanks!

Kijk eens op deze site, vast en zekers de moeite waard.

Groetjes,

João

Hmm dat oogt ook wel interessant! Maar in hoeverre is het mogelijlk om van eiland naar eiland te reizen als dagtocht? Is terceira ~pico bijv te doen? En zo ja, wat voor kosten zijn te verwachten?

Hey, ik weet niet of je ondertussen al op de Azoren bent geweest.
Wij vertrekken met een klein groepje (ook eind twintigers…) in Juni, wij gaan van eiland nr eiland via de Ferry. Dat valt heel goed mee kwa prijs en tijd uiteindelijk. Wij gaan wel van Terceira eerst naar sao jorge dan nr Pico en Faijal en daarna terug richting Terceira.

Wij zouden altijd op campings gaan, heb jij daar soms informatie over?
groetjes,
Mieke

Hey Mieke!

Klinkt goed! Ik ben nog niet geweest dus kan je vraag nog niet beantwoorden. op wat voor kostenplaatje zit je ongeveer?

Grtz!

Hey,
Sorry voor de late reactie… en ondertussen is mijn eerste kennismaking van de Azoren al voorbij… t was echt te zalig en de moeite waard hoor!!
Kwa kosten viel alles supergoed mee, enkel de boten zijn duurder uitgevallen dan voorzien, maar je kan daar kortingkaarten kopen en als je verschillende eilanden zou doen, zeker een aanrader…(ik had het te laat door :frowning: en informeer goed voor je uren haha… want dat is niet altijd even duidelijk :slight_smile:
wij hadden in totaal een prijskaartje van 450 euro voor 10 dagen. (zonder vliegtuigticket).
Groetjes!

Alsnog bedankt! De azoren zijn nog steeds een optie! Heb je walvissen gezien?

Ja hoor Walvissen, Dolfijnen, ze waren er allemaal!
Echt schitterend om te zien! De dolfijnen hadden we al gezien van op de Ferry, maar daarna hebben we op Pico nog een boottochtje gedaan voor de Walvissen en dolfijnen te spotten, 3.5 uur met de Zodiac t water op… echt indrukwekkend groot zo’n walvis… :slight_smile:

Klinkt ook goed! In welke periode was jij gegaan?

Lol ik had een error en zag je eerdere posts niet meer! Thanks voor de terugkoppeling! Op welke eilanden was je?

:slight_smile:
Geland in Terceira

Dan omdat er niet direct een boot was naar Pico zijn we eerst naar São Miguel geweest, en dan Pico, São Jorge en terug nr Terceira.

Elk eiland is echt prachtig op zijn manier… :slight_smile:
Welke eilanden zou jij willen doen?
groetjes!

Ik weet het nog niet zo zeker. Sowieso Pico en/of Faial, omdat daar de grootste kansen op walvissen liggen. Sao Jorge ligt dan dichtbij. En volgens mij landen vluchten vanuit Amsterdam op Terceira en Sao Miguel, dus een (1) van die 2 sowieso… Ik denk dat ik voor 3 eilanden ga, maar ik heb geen goed beeld van de kosten voor de transfers tussen de eilanden zelf.

Heb jij op die eilanden zelf ook in hotels gezeten of heb je sommige eilanden als dagexcursie gedaan? Welke eilanden raadt jij aan? Van welke ticketkosten mag ik uitgaan, 400-500 euro?

Mijn man en ik zijn van plan om van 17 tot 27 september 2010 naar de Azoren te gaan. Wie kan ons een advies geven welke eilanden het mooist zijn? Ik heb ergens gelezen dat in deze periode de temperatuur laag is, ca. 19-20 graden. Klopt dit, of is het er (hopelijk) dan toch nog iets warmer?

Ik ben vorig jaar toch niet naar de azoren gegaan, maar nog steeds ontzettend geïnteresseerd. Ook voor mij is het weer wel een spannend item, ik houd zo van de zon en warmte dat het toch vaak een grieks eiland wordt… De azoren lijken me zo ontzettend mooi, maar met een week regen zou mijn vakantie wel een beetje in het water vallen… Dus ik wik en weeg nog even.
In ieder geval bedankt dat het topic nog leeft en voor de links! Ik ben nog steeds erg benieuwd naar andere ervaringen.

Wendy

Hey Wendy!

Ben net terug uit Afrika! Ook ik ben toch nog niet naar de Azoren gegaan, maar overweeg nu om dat ergens tussen mei en juli te gaan doen! Het lijkt mij ook erg mooi, maar dan komt de moeilijke planning natuurlijk weer: naar welke eilanden en hoelang? :stuck_out_tongue:

Succes en ook ik ben benieuwd naar andere verhalen :wink:

Ik wil er ook graag eens naartoe en zou rond Pasen kunnen gaan. Ik kan weg van 9/4 t.e.m. 25/4. Dus als er iemand zin zou hebben in een last-minute naar de Azoren…

Ik ga zelf mogelijk 8 dagen eind juni :smiley:

Hoi!
Bij toeval kom ik jullie topic tegen! De Azoren zijn zooooo mooi!!! Vier jaar geleden ben ik er voor het eerst geweest, 2 weken lang op Sao Miguell. Verliefd geworden op de eilanden en drie jaar geleden weer terug om te eilandhoppen: Sao Miguell - Faial - Pico. Komende zomer (half juli tot eerste week september) ga ik hoogst waarschijnlijk voor 6 a 7 weken naar Faial om te werken bij een duikcentrum (Dive Azores), waar ik drie jaar geleden ook geweest ben. Erg aardige mensen en prachtige duikstekken. Het eilandhoppen is zeker aan te raden, en het lijkt me leuk om met jullie samen een drankje te doen in Peters Sport Cafe :slight_smile: Het zijn trouwens niet alleen veertigers hoor op de Azoren :slight_smile: Ben zelf 26 jaar :slight_smile: Hopelijk tot ziens!!!
Groetjes,
Elles

leuk,ik lees ook mee!staat nog steeds op mijn lijstje ,maar dit jaar wordt het vaste land portugal.