Tips Azoren

Beste mensen,

Wij hebben voor deze zomer een 12-daagse reis naar de Azoren geboekt. We zullen eerst naar Sao Miguel gaan (uiteraard vanaf Schiphol), dan een binnenlandse vlucht naar Faial en tot slot een binnenlands vlucht naar Terceira. Vanaf Terceira weer naar Amsterdam.

In 2010 ben ik al op Madeira geweest en in 2011 heb ik de 3 belangrijkste steden van Portugal gezien. In een ver verleden ben ik twee keer in de Algarve geweest. Aan ervaring met Portugal geen gebrek dus!

Hebben de Azoren dezelfde identiteit als het vasteland met zijn steegjes, winkeltjes, bezienswaardigheden en haventjes of is er meer het Atlantic gevoel zoals dat ook op Madeira is? Ik kan geen goede reisgids vinden van de Azoren, uitgevers als Capitool, 100 %, Marco Polo en de ANWB beperken zich tot het vaste land of Madeira. We hebben hier wel een gids maar die behandeld heel Portugal. Die is te globaal, slechts 10 blz Azoren…

Vanaf het eiland Faial kan je ook een dagtripje naar Pico maken. Hoe vaak gaat de ferry en hoe duur is die?

Groet,
Storm.

Het klopt inderdaad dat de Nederlandse reisgidsen weinig aandacht besteden aan de Azoren. Er zijn enkele buitenlandse gidsen die uitsluitend over de Azoren gaan (duits, engels) en die inhoudelijk best goed zijn.

Op de Azoren is het een graadje rustiger dan op Madeira, maar de Portugese sfeer is er zeker. De stadjes zijn inderdaad met steegjes en veel bezienswaardigheden.

Mijn website geeft ook meer informatie: http://www.de-azoren.nl/

Wat een leuke site, die zal ik zeker bekijken.

Mijn vader had al een kaart gekocht omdat onze tomtom een hardware-probleem heeft en niet geupdate kan worden (hij reageert niet op de usb-aansluiting van de computers hier in huis).

Wij hebben een gids van Portugal waar ook een summier stukje over de Azoren in staat. Jouw site zou een mooie aanvulling daarop zijn.