Eilandhoppen Azoren

Hoi,

Geen idee of deze topic nog wordt gelezen. Maar zoja, zou iemand mij kunnen vertellen dat wanneer je gaat eilandhoppen op de azoren, hoe jullie dit hebben gedaan met accomodatie? Altijd in hotels of appartementen? En is het ook mogelijk om tenten te huren oid? Nog tips hoe je een beetje goedkoop ergens kunt verblijven?

Ik hoor het graag!

Groetjes Hester

Hoi,
Ik werk in de zomer als duikgids op Faial. Ik kan je wel het een en ander vertellen :slight_smile:
Groetjes,
Elles

Hoi,

Dat zou mooi zijn! We hebben nog geen concrete plannen, maar waarschijnlijk vliegen we heen naar Sao Miguel en terug vanaf Terciera. We willen graag 2 weken blijven, eind augustus.
Nu zijn over het algemeen hotels wel vindbaar, maar het lijkt mij ook heel leuk om ergens op een camping te staan en dan een tent te huren oid. Dit gezien de kosten en ook vind ik overnachten in hotels lang niet zo leuk. Of weet je misschien andere leuke, betaalbare alternatieven?

En verder zijn tips over de eilanden altijd welkom. We willen graag mooie natuur zien, walvis spotten, strand liggen en snorkelen…

Groetjes Hester

HOI<

Wij willen ook de tweede helft van aug naar de Azoren en het liefst een tent huren en naar meerdere eilanden.
Ik ben in april naar madeira geweesr en dat was echt mooi!

Ik kan op internet geen huurtenten vinden dus tips zijn welkom! Verdere aanraders natuurlijk ook

Groetjes,

Kristel

Wij gaan deze zomer ook naar de Azoren. Wij bezoeken dan de eiland São Miguel, Faial en Terceira en deze volgorde. Misschien maken we ook nog een dagtripje naar het eiland Pico met de veerboot op Faial. We slapen op alle drie eilanden in hotels en we hebben op alle drie de eilanden een huurauto.

Hoi allemaal,
Ik ben een zomer op Sao Miguel geweest, een zomer op Sao Miguel - Faial - Pico en sinds afgelopen zomer werk ik zomers als divemaster / whalewatcher op Faial. Ik weet zo eigenlijk niet of het gebruikelijk is - en uberhaupt mogelijk - om er met een tentje te kamperen. Een hotel is in ieder geval gebruikelijker. Wat ook kan, is kamers of appartementen bij particulieren huren. Scheelt enorm veel in de prijs!! Faial is naar mijn mening absoluut de beste plek voor walvissen/dolfijnen spotten en duiken, en dan wel met de organisatie Dive Azores - geleid door twee marine biologen die geweldig veel van hun vak weten! Zie www.diveazores.net. Zit in de haven van Horta. Zelf ben ik vanaf 17 juli daar ook weer te vinden, dus wie weet: tot ziens!
Groetjes,
Elles

Hoi Elles,

wij willen graag alleen een ticket boeken en dan daar kijken voor een kamer of appartement bij particulieren.
Gaat dat gemakkelijk of raad je wel aan om hier in Nederland alles al vast te leggen?
We weten nog niet precies welke eilanden we willen bezoeken, maar Sao Miguel zeker.
En misschien Faial omdat we zeker willen gaan duiken!
Ben je ook nog daar in September?

Groetjes Joyce

hallo forum lezers,
Mijn vriend en ik willen vd zomer gaan backpacken en duiken in de azoren. Hoe gemakkelijk gaat het om zonder te boeken overnachtingen te vinden. Wij willen gaan eilandhoppen maar liever niet vast zitten aan een planning. Omdat we zeker willen duiken willen we daar ook de tijd voor kunnen nemen. Heeft iemand ervaring of advies hoe wij onze rondreis kunnen aanpakken.

Groetjes Iris

Wij hebben een vakantie in terceira geboekt.
Kun je vanaf terceira per boot naar een ander eiland in 1 dag heen en weer? Andere ervaringen voor boottrips zijn ook welkom!

Alvast bedankt

Hallo forum lezers!
Wie kan mij iets vertellen over de azoren in de winter? Is het in februari een fijne temperatuur?
Ik wil niet bakken op het strand, maar wil graag een plek waar je romantisch een week kunt verblijven en genieten van de natuur, mooie uitzichten etc zonder dat ik het koud heb :slight_smile:

alvast bedankt

Een daguitstap vanuit Terceira naar een ander eiland !? Nee, is niet evident. Er varen wel ferry’s vanuit Terceira naar o.m. Graciosa en Sao Miguel, maar die boten leggen even aan in de haven en varen een uurtje later al weer terug. Ter illustratie : uurregeling van Atlanticoline.

De Azoren zijn een fraaie bestemming. Koud is het er nooit. Putje winter schommelt de temperatuur rond de 16°. Het zonnetje laat zich wel vaak zien, 4 klimaten op één dag is geen loze slogan. In de winter regent het er wel meer en vaker (verschilt van eiland tot eiland) en wil het er ook wel eens flink stormen.