Dag allemaal,
Na een aantal jaren de vakantie te hebben doorgebracht in verschillende landen in zo azie, nu misschien weer eens tijd voor Europa. Onze blik in gevallen op de Azoren.
Een aantal vragen: is het te doen om in juli/augustus op de bonnefooi te reizen? zijn er ook kampeermogelijkheden?
is de zee warm en rustig genoeg om in te zwemmen (reizen met twee jongens van 10 en 8), kun je eventueel snorkelen.
wat is het budget ongeveer.
Ik snap dat het weer natuurlijk nooit te voorspellen is en dat je alles zo duur kunt maken als je zelf wil. Maar zo ongeveer…
groet Eefje
Vreemd, dat niemand hierop heeft gereageerd. Ik ben 4 keer op de Azoren geweest en ik heb alle 9 eilanden bezocht. Allemaal heel mooi en ook verschillend van elkaar.
In juli en augustus moet je wel van te voren vluchten regelen, ook binnenazorische vluchten. De eilanden Faial, Pico en Sao Jorge zijn onderling dagelijks bereikbaar per boot. Dat hoef je volgens mij niet van tevoren te regelen. In 2000 heb ik via SATA International te Friedberg (Duitsland) vluchten geregeld, zowel naar en van Ponta Delgada op Sao Miguel als ook binnenazorische vluchten. Ik kreeg korting op die binnenazorische vluchten, omdat ik die in Duitsland bestelde. Vertrekhaven was Frankfurt (Main) Flughafen. Tegenwoordig zijn er ook vluchten vanuit Schiphol, maar ik weet niet, of je dan korting kan krijgen op binnenazorische vluchten.
Ik heb op de Azoren niet gekampeerd en ook niet gezwommen en gesnorkeld. In Horta op Faial is een gezellig strandje. Ik weet niet, of zwemmen en snorkelen er verstandig is.
In augustus zijn openluchtfestiviteiten, b.v. het Semana do Mar in Horta op Faial, een festival in het centrum van Santa Cruz op Graciosa, een nachtfestival bij een camping aan een baai op Santa Maria. Van alle 3 festivals heb ik wat meegekregen. De 3 festivals waren vlak achter elkaar gepland in deze volgorde.