Eilanden Kroatie

Wij zijn van plan de laatste drie weken an augustus naar Kroatie te gaan kamperen. Zijn er mensen die tips kunnen geven over de verschillende eilanden van Kroatie? Cres wordt vaak genoemd als de moeite waard, net als Korcula. Maar misschien heeft iemand ervaringen met de andere eilanden? Mljet lijkt ons ook zeer de moeite waard, maar over dit eiland zijn weinig ervaringen geschreven. Is er misschien iemand die hier geweest is?

Hoi Vanka,

Ik kan je wel iets vertellen over Korcula. Ik ben net een weekje terug uit Kroatie. Ik ben eerst enkele dagen bij de Plitvice meren geweest (prachtig!!!) en we zijn daarna vanuit Split met de autoferry naar Korcula gegaan om daarzo’n 8 dagen te blijven. En wat was het heerlijk! en prachtig!

We hebben op de bonnefooi een appartementje aan de baai van Vela Luka gevonden. Een ontzettend leuk stadje. Ontzettend lieve mensen, fijn rustig sfeertje. Amper andere Nederlanders tegengekomen (zal wel aan het voorseizoen liggen). Verder hebben we iedere dag op een ander gedeelte van het eiland strandjes gezocht. Vaak lagen we helemaal alleen, heerlijk gesnorkeld in alle rust, niemand om je heen. Ook 2x naar de stad Korcula geweest, motorbootje gehuurd en lekker eiland-gehopt… en we zijn een dagje naar het eiland Proizd egweest om te zonnen/relaxen/snorkelen… echt fantastisch!

We zijn de laatste dag met de ferry naar Hvar geweest, en daar met een scooter het eiland verkend, de prachtige lavendelvelden gezien (en geroken!!). Stad Hvar zelf is wel meer het jet-set sfeertje, zien en gezien worden en zeker een stuk drukker/toeristischer dan Vela Luka, maar wel lekker levendig… Stari grad (op Hvar) was echt machtig mooi, zulke romantische sfeervolle pleintjes/straatjes, ik was op slag verliefd… :wub:

Succes met je keuze, ik zou het eiland Korcula in ieder geval ZEKER aanraden. Kroatie staat tot nu toe op de 1e plaats bij mij… Al is het alleen al door de vriendelijkheid van de lokale mensen (we werden thuis bij ze uitgenodigd voor wijn en heerlijk eten en leuke gesprekken) en niemand ‘moet’ iets van je… echt fantastisch!

Groetjes Cynthia