Er ging geloof ik wat goed mis bij het aanmaken van mijn bericht. Geen idee of jullie nu een mail dubbel krijgen, maar ik begin gewoon nog maar een keer van voren af aan. Als lid van het Thailand forum heb ik nog niet erg veel bijgedragen. Ik zou dat graag wat meer willen gaan doen onder meer door een eigen site. Mijn vraag is: Kan iemand mij wat meer informatie geven over hoe ik dat het beste zou kunnen doen? Denk a.u.b. niet dat het me met name om het geld te doen is, maar is er een mogelijkheid het zo aan te pakken dat er evt. wat inkomsten, hoe klein ook, uit te halen zijn? Ik meen daar in het verleden iets over op de site gezien te hebben. Dat zou me nl. ontzettend veel voldoening geven. Ik zit al enkele jaren thuis en heb geprobeerd om via internet thuiswerk te krijgen. Ik heb helaas moeten ervaren dat veel aanbieders daarvan, er niet al te frisse praktijken op na houden.
Misschien kom ik al een heel eind door mijn profiel eens helemaal goed bij te werken. Graag een advies en eerst graag beantwoording van de vraag: hoe verander ik mijn accountnaam, want daar ben ik echt niet gelukkig mee.
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie reactie.
Allereerst over je gebruikersnaam: die is op zich wel aan te passen. Doe een suggestie voor een nieuwe naam, bij voorkeur ook even kijken of deze nog niet bestaat. Dit kun je gemakkelijk doen door dit intypen in de adresbalk: jouwnieuwenaam].wereldwijzer.nl
Als je een melding krijgt dat het profiel niet bestaat is jouw naam nog beschikbaar.
Wat betreft de rest van het bericht: ja, er is geld te verdienen met internet. Begrijp goed: het is een vak apart en het kan soms heel lang duren voordat je iets aan inkomsten zal zien. Begin met een goed idee voor een website, zorg dat je al snel een flinke hoeveelheid bezoekers op je site krijgt en genereer inkomsten door reclameruimte aan te bieden of betaalde diensten aan te bieden. Zo profileer je je als bedrijf en daarvoor moet je je natuurlijk ook inschrijven bij de KvK en Belastingdienst. Daarbij komt nog dat het handig is als je iets van webdesign en -scripting af weet, anders moet je dit ook uitbesteden geven (wat een duurdere investering zal zijn).
Dit even kort door de bocht, want eigenlijk gaat het de aard van deze website voorbij. Bedenk wel dat je er niet rijk van zult worden, dit is slechts voor een selecte groep mensen weggelegd (tenzij je de grootste concurrent van Google/eBay/Microsoft/Apple/etc. wordt).
Overigens hoef je geen site te hebben om bij de kunnen dragen in het Thailandforum. Het gaat vooral om het informeren van elkaar via dit soort berichten. Dit kan in de vorm van ervaringen delen, maar ook gerichte antwoorden op gestelde vragen plaatsen. Ik moet toegeven dat ik vrij weinig op het Thailandforum kom, maar het lijkt me sterk dat iedereen daar zijn/haar eigen website heeft en (bovendien) deze nodig heeft om te reageren.
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken of ik op de door jou aangegeven manier mijn accountnaam kan wijzigen. Dat zal vast lukken. Voor het overige denk ik dat je mijn bedoeling voor een eigen site iets te serieus hebt genomen in die zin dat ik vnl. bedoelde hoe ik vragen, suggesties, foto’s etc. via wereldwijzer zou kunnen verspreiden uitgaande van een eigen (http://www.adres). Heel ver in mijn achterhoofd draait een klein radertje dat het idee niet kan loslaten om toch bijvoorbeeld iets met foto’s o.i.d. te gaan doen. Maar rijk? Nee dat hoef ik er echt niet van te worden. Hoe moeilijk het is om via een site inkomsten te genereren is me heel duidelijk. En wat er allemaal moet gebeuren voordat je een aansprekende site hebt en een beetje naam hebt opgebouwd ook. Ik heb een zoon die zich als ontwerper vnl. bezighoudt met het visualiseren, vormgeven van ideeen en wensen van opdrachtgevers en ik weet wat voor bedragen er in dat wereldje omgaan als we het bijvoorbeeld alleen maar hebben over het ontwerp en/of bouwen van een website, het maken van een logo, huisstijl of noem maar op. Ik begrijp dat ik door middel van mijn accountwijziging eigenlijk automatisch toegang heb tot wereldwijzer met een eigen url. Dat klopt denk ik he? Ik heb ook een beetje zitten suffen hoor, want ik zie nu dat er tig opties zijn om je persoonlijke menu aan te passen. Ik wist wel wat de bedoeling van het forum is. Wat dat betreft heb je gelijk als je me daar nog eens op wijst. Ik heb er ook wel eens aan gedacht om een forum met anderen te gaan onderhouden, maar dat is er nog niet van gekomen. Ik weet niet goed hoever mijn kennis over, in mijn geval Thailand, voldoende is. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken. Hee, nogmaals bedankt en misschien spreken we elkaar nog eens.
Nog steeds weet ik niet helemaal precies wat je met een eigen website wilt doen, maar je zal daar ongetwijfeld ideeën voor hebben.
Wat betreft het forum: je kan inderdaad via het eigen adres (naam.wereldwijzer.nl) snel naar je eigen profiel worden geleid. Zoals je al hebt ontdekt, kun je een eigen kleurenschema hiervoor bedenken (alhoewel leden dit heel simpel kunnen uitschakelen). Ook kun je blogs schrijven en eigen fotoboeken online zetten, hetzij met beperkte resolutie. Standaardleden kunnen ook een beperkt aantal (100) foto’s plaatsen, VIP-leden kunnen zelfs tot 500 foto’s op Wereldwijzer zetten. Je kan heel makkelijk de foto’s in je fotoboek ook gebruiken in je berichten (reistips) die je op het forum schrijft.
Mocht je een eigen site starten, dan kun je je webadres in je profiel vermelden. Ook als iemand op je forumnaam klikt naast je berichten, kunnen ze direct klikken op “Bezoek [naam]'s webpagina!”
Natuurlijk kun je ook in je berichten je website onder de aandacht brengen, zolang het relevant is in het topic (het moet ter ondersteuning van het bericht zijn, simpelweg overal je link achterlaten wordt als reclame-uiting beschouwd).
Laat bovenstaande je overigens niet afschrikken om aan de slag te gaan met een eigen site. Diverse leden hebben sites waar ze hun reisverslagen bijhouden. Dit kunnen sites zijn die ze geheel zelf betalen en beheren, maar het gros maakt gebruik van gratis blogsites, zoals ReisMee, WaarBenJij.nu en Wordpress. Wellicht dat die laatste sites een goed alternatief kunnen bieden: je kunt er op los publiceren en hebt geen omkijk naar de kosten dekkend krijgen.
Bedankt voor je reactie. Misschien kun je me nog een keer aangeven hoe ik mijn gebruikersnaam kan veranderen.
Jurjen gaf me aan hoe ik kan bekijken of de naam nog vrij is, maar hoe dan aan te passen kan ik toch niet vinden.
Misschien heb je ook gereageerd omdat je gezien hebt dat ik erover nadenk een forum mede te gaan onderhouden. Ik denk dat ik maar eens begin met het plaatsen van mijn ervaringen en wat foto’s van onze komende vakantie, vanaf 11 januari, in het reisforum. Want dit is begrijp ik mogelijk als ik direct via naam.wereldwijzer.nl/reisforums de site bezoek. Ja toch? Als ik een nieuwe gebruikersnaam heb zal ik mijn profiel ook eens be(bij)werken.
groetjes enne bedankt,
Sorry als ik onduidelijk ben geweest in mijn eerste bericht. Je kan inderdaad zelf de beschikbaarheid van je nieuwe naam bekijken, maar met ‘doe een suggestie’ bedoelde ik dat je vervolgens die naam hier in het topic moet noemen. Je kan namelijk zelf je naam niet aanpassen, dat zal de sitemanager (Yvonne) moeten doen.
Onafhankelijk van deze wijziging kun je gerust alvast je profiel inrichten, deze blijft bestaan na de naamswijziging.
Inderdaad zijn er voor de reisfora snelkoppelingen aangemaakt. In het geval van Thailand is dat dus: http://www.wereldwijzer.nl/thailand (let op: land zonder hoofdletter) en eventueel kun je ‘www’. vervangen door je eigen gebruikersnaam (het resultaat zal hetzelfde blijven).
Voor je fotoboek bestaat de snelkoppeling: naam.wereldwijzer.nl/fotoalbums
Hopelijk is alles nu duidelijk. Enne… Laat je nieuwe gebruikersnaam nog even weten in dit topic.
Daar ben ik weer. Het gebruik van de snelkoppelingen is me nu helemaal duidelijk geworden. Bedankt. Ik wacht nog even op een reactie van Yvonne en zal dan mijn gebruikersnaam zeker nog even in deze topic doorgeven.
Ik kan me zo voorstellen dat de naam Annie al een aantal keren is gebruikt. Omdat ik toch het liefst, dat vind ik tenminste duidelijk en prettig als je met anderen gaat communiceren, mijn eigen naam gebruik, kun je de toevoeging Pam gebruiken: Annie Pam dus.
Ik heb nog een paar vraagjes meer. Kun je je zo aanmelden als VIP lid of moet je daarvoor aan bepaalde voorwaarden voldoen? Enne het duimpje rechtsonder een bericht is dat bedoeld om de betreffende persoon die reageert te bedanken? Ik vind de tekst die je erbij te zien krijgt niet duidelijk. Als je door anderen vooruit geholpen wordt krijgt die wat mij betreft een duimpje (omhoog natuurlijk). Als laatste: betekent een vraag aan de helpdesk dat alleen de mensen die daarvoor werken de berichten kunnen lezen of zijn alle discussies openbaar. (Niet dat het me wat uitmaakt hoor) Maar misschien fijn om te weten voor de toekomst.
Als je het goed vindt, sta ik Yvonne wederom bij (zij heeft het ook druk met diverse andere activiteiten op en rondom de site).
Voor meer informatie over het VIP-lidmaatschap verwijs ik je door naar deze pagina: WerelWijzer VIP.
Hier staan alle voordelen nogmaals op en rijtje en kun je doorklikken naar het aanmaken. Je hoeft verder niet aan speciale voorwaarden te voldoen, ieder lid kan in principe een VIP-lidmaatschap nemen.
Het duimpje rechtsonder de berichten is nieuw! Sinds ongeveer een week kun je inderdaad mensen bedanken die een behulpzaam antwoord hebben gegeven. Vervolgens is ook voor iedereen te zien dat je deze persoon hebt bedankt (er komt dan onder het bericht te staan dat de poster is bedankt en door welke forummers).
De vragen hier in de helpdesk zijn te lezen voor iedereen. Op deze manier kunnen mensen met een gelijke vraag zelf al een antwoord vinden, zodat de helpdesk niet met massa’s dezelfde vragen wordt overspoeld.
Bij deze dus een duimpje voor jou.
Weer bedankt voor je antwoorden. Het antwoord op de laatste vraag had ik eigenlijk ook zelf kunnen bedenken.
Even doordenken Annie!!
Ik begrijp dat het allemaal duidelijk is nu? Ik heb zojuist je gebruikersnaam gewijzigd naar Annie Pam, dit heb ik ook per email naar je prive-adres gestuurd.
Als je weer een vraag hebt, weet je waar je terecht kunt!