Het lijkt mij erg bijzonder om enkele dagen tot een week op een onbewoond (deel) van een eiland te verblijven, met minimale middelen en zelf eten zoeken/vangen. Expeditie Robinson is namelijk verschillende keren in de Filipijnen opgenomen en het lijkt mij geweldig dit zelf eens mee te maken, maar dan zonder de camera’s!
Heeft iemand een idee of een eerste aanknopingspunt voor een persoon of locatie in het meer noordelijke deel van Filipijnen? Ik zou naar RTL5 kunnen bellen, maar geef dat weinig kans… Alle hoop dus op jullie! Ik ben erg benieuwd, alvast bedankt!
Lijkt mij niet dat het noordelijke deel van Filippijnen geschikt is voor wat jij wil Jesper. Ik weet de Expeditie Robinsins zijn gefilmd in zowel het gebied Caramoan als Palawan. Deze gebieden allen ten zuiden van de hoofdstad Manila hebben tientallen onbewoonde eilandjes. Denk dat het niet zo moeilijk is naar deze gebieden te reizen, en met lokale mensen af te spreken om jij op een onbewoond eiland te droppen, en je weer op te pikken op een bepaald moment. Ik heb het zelf een aantal dagen gedaan op een van de vele eilandjes in Greenislandbay is oostkust van Palawan. Valt vies tegen om een kostje bij elkaar te scharrelen kan ik je zeggen, gelukkig waren vissers in de buurt maar al te blij wat vis te kunnen verkopen. Ik had gelukkig wel signaal voor mobile telefoon daar , is wel belangrijk voor als er wat misgaat. Ik stootte met mijn voet tegen een soort zee egel aan waardoor ik een elecktrice schok in mij voet kreeg. Er kan altijd van alles gebeuren waar je niet opvoorberijd ben. Maar was al met al toch leuke ervaring.
Vergeet Robinson eiland… als je niet getraind bent in survival vergeet het maar. Meeste van die zandhopen hebben geen zoet water noch wildlife om op te eten en van vis alleen overleeft men ook niet…
Je zal maar gestoken worden, jezelf snijden wat breken tijdens een meestal dom ongeval of in het ergste geval ontvoerd worden door Abu Sayaf of MILF.
Het is altijd goed met twee te zijn (sta je sterker) zodat je elkaar kan beschermen of verzorgen… niet iedereen is geestelijk sterk genoeg om de eenzaamheid van de buitenwereld te doorstaan.