EHBO-kit Afrika

Hallo,
ik ga voor ongeveer 6 maanden naar Mali en ik ben al bezig met mijn inentingen enzo. Maar ik vroeg me af, kan iemand mij vertellen wat er aan medicatie nog meer handig is om mee te nemen, behalve malariapillen en norrit? :slight_smile:

Ik heb er zelf namelijk geen ervaring mee, maar ik wil natuurlijk wel goed voorbereid op reis gaan.
Oja, nog een vraagje… kan je een soort resistentie opbouwen tegen het gewone drinkwater daar? Of moet ik gewoon zes maanden bronwater drinken.

Als iemand mij kan helpen; onwijs bedankt!
groetjes, emma

ik zou lekker voor het bronwater gaan(en altijd zorgen dat de fles gesealed is bij aanscahf).
qua medicatie kan je kijken naar eventueel injectienaalden (je weet nooit wat ze in de plaatselijke ziekenhuizen gebruiken)ik las dat je norrit meeneemt, ik ben zelf fan van diacura, ook makkelijk is een ontstopper(voor de stoelgang dan natuurlijk) meenemen…
ik weet niet of ze in mali teken hebben maar een tekentang weegt niet veel en kan altijd van pas komen!

Ik neem altijd gewoon zo’n kant en klare EHBO-kit mee van bijvoorbeeld AMC tropencentrum of van een JoHo winkel. Wat ik op reis al een paar keer nodig heb gehad is ORS, dat is eigenlijk een mix van zout en suiker om na diarree weer op krachten te komen. Je moet het drinken met veel schoon water en het is errug vies. :slight_smile: Je kunt in plaats van zakjes ORS, ook een maatlepeltje meenemen, en in geval van diarree zelf ORS maken met zout, suiker en water.
Misschien lukt het je om ORS met een smaakje te vinden (sinaasappel of citroen), tegen de vieze zoute smaak.

Ik heb ook al een paar keer gebruik gemaakt van pleisters, sterilon/jodium en drukverband (een vriendin was in een scherpe schelp gestapt), pincet en/of veiligheidsspeld en sterilon/jodium (splinters verwijderen en ontsmetting), thermometertje (meten of ik geen koorts had), schaartje, aspirine.